Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cristi Movila (VTEX): cea mai mare provocare a comertului online – adaptarea la noul context

In contextul COVID-19, comportamentul de consum al romanilor s-a schimbat radical si s-a orientat catre produsele de necesitate (alimentare, de home entertainment, de curatenie, cele care inlesnesc lucrul de acasa, sustin sportul la domiciliu). Retailerii din Romania vor fi nevoiti sa isi schimbe radical perspectiva din care privesc activitatea comerciala in urmatoarea perioada, sa fie flexibili si sa se adapteze cat mai repede la noul context, pentru a nu iesi din activitate, este de parere Cristi Movila (foto, Country Manager VTEX Romania), care a participat recent la prima editie a webinar-ului Commerce School of the Future, unde a oferit o serie de recomandari, incontetul pandemiei COVID-19.

Commerce School of the Future este un proiect lansat de VTEX, care isi propune sa vina in sprijinul retailerilor si magazinelor online autohtoni, prin prezentarea de exemple si modele prin care acestia sa poata actiona rapid, pentru a se adapta contextului actual al Coronavirusului.

„Retailerii trebuie sa trateze situatia actuala ca fiind noua normalitate, prioritatile fiind acum optimizarea business-ului si a operatiunilor, adaptarea la noul context si orientarea rapida spre vanzarea de bunuri si produse care sunt necesare acum. E responsabilitatea noastra sa ne adaptam la cerintele actuale cu atat mai mult cu cat, la iesirea din aceasta criza, mediul de business va arata complet diferit”, a explicat Cristi Movila.

Ce pot face retailerii si magazinele online?

  • Sa faca o analiza asupra cererii, sa identifice produsele cu cerere mare si sa isi ajusteze portofoliul in consecinta. In ultimele saptamani, s-au inregistrat cresteri destul de mari ale vanzarilor, uneori de 10-20 de ori, pe segmentul de alimente comandate online si pe livrarea acestora. Vanzari in crestere au fost la produsele destinate zonei de home entertainment, la echipamentele electronice pentru zona de office si studiu de acasa, pe zona de gaming, a echipamentelor de gatit acasa si a celor din zona de healthcare si fitness. De asemenea, in ultimele saptamani, au fost cresteri ale vanzarilor de materiale de constructii si de scule si unelte, pentru folosirea in gospodarii. „Ne asteptam ca in lunile urmatoare sa apara magazine online care se axeaza pe vanzarea unui singur produs sau a unei singure categorii de produse, strategie care porneste de la conceptul MVP (Minimum Viable Product), si sa puna astfel pe piata produse care deservesc principalele nevoi ale clientilor”, spune Cristi Movila.
  • Sa imbunatateasca zona de livrare a produselor. „Business-urile de curierat nu au fost afectate. S-au facut unele ajustari, prin implementarea normelor care tin de igiena si preventie impuse de autoritati, iar acest lucru este benefic angajatilor si clientilor si interesul pentru siguranta trebuie mentinut la cote mai ridicate si ulterior. Ma astept la o crestere a livrarilor directe de la comercianti la clienti, din ratiuni de costuri, in conditiile in care retailerul poate oferi cele mai mici rate de expediere posibile si detine mai bine controlul asupra cheltuielilor”, precizeaza acesta.
  • Sa masoare si sa interpreteze mai bine datele. Acest lucru presupune agregarea, activarea si monetizarea datelor, care deseori sunt insuficient utilizate, pentru a genera produse si servicii mai bune, care vor aduce succes afacerii. Acest lucru ar putea insemna identificarea unor modalitati mai bune de targetare a clientilor, de a le intelege comportamentul si de a optimiza canalele de marketing si de retail, pe baza datelor colectate.
  • Sa ia in calcul listarea de produse in marketplace-uri sau dezvoltarea de marketplace-uri proprii. In ultima perioada, se inregistreaza o migrare a comerciantilor catre marketplace-uri, fie din Romania, fie din afara tarii. Este o tendinta care va continua in perioada urmatoare. Totodata, ia amploare si dezvoltarea de marketplace-uri proprii, care reprezinta nu numai apanajul magazinelor mari. Potrivit estimarilor la nivel mondial, marketplace-ul intr-un magazin online poate genera pana la 82% din marja bruta. Aceasta este o strategie adoptata in intreaga lume pentru cresterea profiturilor si minimizarea riscului de stoc.

Leave a reply