Generatia Z ia decizii de cumparare pe baza influencerilor (studiu)
44% dintre adolescentii si tinerii de 15-25 ani au cumparat ceva influentati fiind de un influencer, conform unui studiu Kantar, citat de mobilemarketer.com. Prin comparatie, la nivelul intregii populatii procentul similar este de doar 26%. Alte cifre interesante descoperite in cercetarea amintita despre Generatia Z (persoane nascute dupa 1995):
- 70% dintre acestia urmaresc cel putin 1 influencer pe platforme sociale ca YouTube sau Instagram
- Generatia Z tinde sa fie mai deschisa la minte, apropo de influencerii preferati, 87% dintre membrii acesteia spunand ca urmaresc cel putin 1 vedeta de o etnie/rasa diferita de a lor
- folosesc aplicatii social media diverse – 39% au 4/mai multe conturi sociale (comparativ cu 15% in cazul intregii populatii) si preferatele sunt Facebook (62%), Instagram (55%), YouTube (54%) si Snapchat (52%)
Popularitatea retelelor de socializare in randul consumatorilor din Generatia Z si disponibilitatea lor de a tine cont de parerile vedetelor dovedesc ca marketerii trebuie sa creeze o strategie axata pe influenceri, daca vor sa vanda acestui public-tinta. Public-tinta la care se ajunge mai greu prin canalele traditionale, ca presa scrisa si micul ecran. Conform Influencer Marketing Hub, Instagram este cea mai populara aplicatie apropo de campanii cu influenceri, aproape 80% dintre brand-uri utilizand-o cel mai frecvent in acest sens; pe locurile urmatoare se plaseaza Facebook (46%), YouTube (36%), Twitter (24%) si LinkedIn (12%).
Leave a reply