Creștere vânzări site servicii web

Intrebare

Salut,
Am descoperit abia în noaptea asta acest site și, după vreo 10-15 topicuri citite, mi-a prins bine, cel puțin pe partea de teorie. Nu sunt în mod special interesat de SEO, de exemplu, dar am nevoie de orice informație care să ne ajute la vânzări.

Până acum, ne-am bazat pe “word of mouth”. Dar business-ul crește inacceptabil de lent, iar eforturile necesare pentru a oferi un nivel de satisfacție a clienților așa cum vrem sunt foarte costisitoare în cazul unui client-base redus.
Astfel, ne-am gândit la online marketing. Însă, pentru că este necesar un efort mai mare decât putem duce în momentul de față, următorul pas a părut evident: apelăm la o agenție, un studio, o echipă specializată, ceva, pentru consultanță în vederea creșterii vânzărilor.

Probleme:
1. Din nefericire, soluțiile primite depășeau ceea ce ne permiteam noi – ca buget. Nu mă pot pronunța în privința eficienței banilor investiți pentru că nu am suficientă experiență însă, corelat cu punctul 2 de mai jos, nu mi s-a părut o soluție bună.

2. Am primit oferte de genul “vă facem cont de Analytics”, “vă analizăm site-ul”, “cumpărăm cuvinte pe Adwords”, “optimizăm titlurile”, etc. Îmi cer scuze dacă bat câmpii (și nu mă supăr dacă îmi argumentează cineva), dar un cont de Analytics putem seta și noi, cursurile Google Academy te ajută să înțelegi sistemul. Ceva analiză, la fel, iar acum, în perioada de început, oricum nu există prea multe date.
Tehnic, putem. Know-how-ul în vânzări sigur ne/îmi lipsește.

Ce așteptam noi de la ofertele respective era fix ce oferim la rândul nostru: nu site web, nu magazin online și gata, la revedere, pentru că (aproape) oricine își poate comanda un template, instala un PrestaShop/whatever și pune un cod GA în pagină.
Nu. Îi spui omului ce poți face, cam care pot fi rezultatele, cam care sînt punctele sensibile tehnic (de exemplu pentru un WordPress). Îi incluzi și template, dar ăsta e doar un shell, de fapt îi oferi instalare + hosting + securizare + mentenață tehnică + update-uri + backup, eventual îl și instruiești. O soluție “umană” și integrată. Adică “uite, poți face asta și așa, te costă atât, și cam ăsta e range-ul de rezultate la care te poți aștepta”.

Acum, că am “demonstrat” că suntem și fără bugete mari, și dificili :), ce ați sugera să prioritizăm? Contactarea în continuare a unor oameni pe online marketing (poate n-am găsit persoanele potrivite) sau să încercăm singuri, încet-încet? Merită efortul contactării agențiilor pentru un proiect mic? Sau sunt mai eficiente colaborările cu persoane specializate, pe bani puțini – atâția câți sunt? Ori există alte tactici de gherilă? Ce ați face în locul meu/nostru?

(Aș aveam mai multe detalii de dat, dar trebuie să închei și să mă lupt cu țânțarii din cameră, că m-au ucis. Așa rasă altoită de țânțari ca în București n-am mai văzut..)

Vă mulțumesc!

Topic deschis 0
Generalitati Key Performance Indicators Planul de afaceri PPC & Adwords Web analytics basics Fanesite 4 ani 4 raspunsuri 58 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Sa fii si putin autodidact, sa stii ce sa ceri, e uneori o abordare ok, daca mai ai timp desigur…
    Nu ai fost la cursul de la OpenConnect, cel scurt de 45 de minute, nici la GPeC Summit probabil nu mai ai cum sa participi, pentru ca e deja soldout.. insa pot sa te invit la cursul de pe 4 iunie, de la Open Connect (imediat se va face o pagina de inregistrare, azi, maine). S-ar putea sa-ti fie de folos.

    http://www.liviutaloi.ro/2014/05/12/trainingul-ianalysis-2010-devine-sexy-analytics-2014-despre-business-kpi-uri-si-un-framework-hot/

  2. Salut FaneSite,
    Ma bucur sa vad ca vrei servicii de calitate(incluzand planuri, vanzari, tehnologie, goaluri, etc…) i nu esti gata sa te “arunci” in bratele primului venit :).

    Sa vinzi online trebuie sa ai cel doua lucruri: sa ai ce vinde (se pare ca pe asta ai rezolvat-o) si sa stii sa vinzi (sau sa ai banii sa angajezi pe cineva care stie).

    Cum spui ca bugetul tau e limit, sunt sanse mari sa nu poti angaja pe cineva (agentie sau freelancer cu experienta) cu experienta sa te ajuta sa-ti maresti vanzararile. In acelai timp vad ca esti deschis sa inveti.
    In situatia ta as lua serios in considerare o varianta hibrid – sa investesti bugetul pe care il ai in consultanta cu o companie sau freelancer de top (si cand spun de top sa aiba referinte care se pot verifica, sa aiba rezultate anterioare pe siteurile lui sau ale clientilor care sa il recomande) care sa iti face o strategie de marketing pentru urmatoarele 18-24 luni. Aceasta strategie ar trebui sa includa (dar nu limitata la):
    1) cel putin 5-10 feluri de a aduce trafic pe site
    2) ce faci cu clientul pe site (goaluri, sales funnel, etc…)
    3) ce faci cu clientul dupa ce pleaca de pe site (vrei, nu vrei din toata munca depusa la puntul 1) numai 1-2% or sa cumepere, restul vor pleca cum au venit)

    O data cladita aceasta strategie in regim de consultanta (probabil ca va dura 10-20 de ore sa conturezi o strategie pentru 12-28 de luni … in functie de complexitatea nisei tale si de profunzimea pe care o ceri agentiei), poti trece la partea autodidact pentru implentare, urmand directia si pasii conveniti cu expertul in vanzari).

    EX (de dragul exemplului): decizi cu agentia ca iti trebuie un blog + social media (publicul targetat de magazinul tau este tanar, petrece timp pe Pinterest, Instagram, Youtube, ii place sa citeasca noutati in domeniu). O data acestea decise, treci pe mod autodidact si inveti cum sa alegi subiecte, cum scrii articole de blog, cum sa le optimizez, cum sa cresti o comunitate pe Youtube, Pinterest si Instagram, la ce ora sa faci postarile pe fiecare din retele, ce fel de postari sa pui, in ce format sa le scrii, ce fel de media sa folosesti (poze/filme) … etc.

    In felul asta benefciezi de toate avantajele si experienta agentiei tinand cheltuielile in limita bugetului. Ei dau directia, tu executi 🙂

    Sper sa te ajute.
    E.

  3. Scurt:
    Strict pe seo, cu buget limitat totul se poate invata de aici http://forum.seopedia.ro/ In 2-3 ani inveti cam tot ce e necesar. Depinde doar cat costa timpul tau. Pe forum o sa vezi ca acum se discuta despre Panda 4.0, modificare de algoritm care ar fi lovit multe site-uri, administrate de oameni cu experienta. Personal nu recomand experiente pe propriul site: in caz de greseli mari, mai ieftin iesi cu domeniu nou, adica totul de la zero, in caz de penalizare sau chiar banare site.

    Ca le tot spun pe forum celor mai noi: Plan general de actiuni seo:
    Studiu cuvinte cheie
    Concepere site pe subdomeniu sau subdomeniu parolat pentru a preveni indexarea pana e tot site-ul gata, corelat cu rezultatele din studiul cuvintelor cheie.
    Instalare alerte site uptime.
    Instalare autentificari google/bing webmaster.
    Mutare site pe domeniul ok.
    Analiza rapoarte erori si corectarea lor – inevitabil apar
    Lansare website prin comunicate de presa – unice – multi ignora notiunea de unic si trimit acelasi comunicat la toti = duplicate content
    Comunicare periodica pe propriul blog
    Obtinere linkuri din directoare web, articole, alte surse.
    Eliminare linkuri proaste catre site.
    Alte actiuni seo.
    Concluzionand: ce buget ai aloca pentru asa ceva?

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.