Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

COVID-19: 53% dintre romani au descoperit magazine online noi, in pandemie (studiu)

53% dintre romani au descoperit magazine online noi in perioada 1-30 aprilie 2020, in timpul pandemiei COVID-19, si vor continua sa cumpere online in continuare, deoarece gasesc multe avantaje in acest sens, anunta, intr-un comunicat de presa, GLAMI.ro. Procentul rezulta din studiul Fashion (Re)search, o analiza pe termen lung a e-commerce-ului pe nisa Fashion, din tara noastra. Cercetarea axata pe COVID-19 a comparat perioada 1-30 aprilie 2020 cu luna precedenta, analizand comportament utilizatorilor pe motorul de cautare online axat pe moda si colectand, in paralel, date printr-un sondaj online, pe un esantion de 12.000 de utilizatori ai platformei.

Ce a mai descoperit studiul:

  • 25% dintre cei chestionati nu si-au schimbat obiceiurile de cumparaturi
  • in general, 71% dintre respondenti au cumparat haine online in timpul starii de urgenta
  • pandemia a impartit tara in grupuri distincte de cumparatori – 31% dintre romani au cheltuit mai mult pe achizitii online, 42% au cheltuit la fel, 24% au renuntat/au redus achizitiile de imbracaminte online, iar 19% au cumparat haine online pentru prima data in timpul distantarii sociale din starea de urgenta

  • principalul factor motivant pentru cumparaturi online in perioada de distantare sociala au fost reducerile – 36% dintre respondenti au achizitionat imbracaminte la reducere, 25% au cumparat pentru ca aveau nevoie de ceva anume, iar 13% au cumparat pentru ca au vrut sa sprijine brand-urile locale

  • in lunile urmatoare, 44% isi vor reduce bugetele, dar vor urmari reducerile la articolele dorite, 31% nu isi vor schimba obiceiurile de cumparaturi, iar 15% isi vor reduce drastic cumparaturile (achizitionand doar urgente/produse la pret mic)
  • 42% considera in continuare livrarea gratuita drept principalul stimulent de achizitie; pe locurile urmatoare se plaseaza siguranta livrarii (40%), un raport calitate-pret bun (36%), reducerile brand-urilor populare (27%), pretul ieftin (26%) si transportul rapid (22%); romanii sunt mai putin interesati daca magazinul este local/sustenabil si de modul in care brand-ul comunica pe retelele de socializare.
  • in ceea ce priveste intentia de cumparaturi, 54% cumpara de obicei cu o intentie specifica (achizitionand doar uneori ceva neplanificat), iar 31% finalizeaza o achizitie online numai cu o intentie clara
  • 72% dintre respondenti se concentreaza mai mult pe calitatea produselor decat pe sustenabilitate, dar 50% ar fi dispusi sa plateasca suplimentar pentru ambalaje reciclate si 17% ar fi dispusi sa platească mai mult pentru articole de moda sustenabile

Leave a reply