COVID-19, 2Performant: comertul online a crescut cu peste 100% YoY, in aprilie (infografic)
In perioada starii de urgenta impuse de pandemia COVID-19, s-au inregistrat cresteri semnificative la capitolul comert online. Platforma de marketing afiliat 2Performant anunta, intr-un comunicat de presa, ca numarul si valoarea vanzarilor realizate de magazinele online inscrise in platforma a crescut cu peste 100% in aprilie 2020, fata de aprilie 2019.
O analiza a comportamentului de consum inregistrat in cadrul 2Performant in perioada 16 martie – 14 mai arata cresteri importante pe anumite categorii de produse, dar si ce obiceiuri de cumparaturi online au dezvoltat romanii. Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, valoarea tranzactiilor realizate prin platforma a crescut cu 78,4% (pana la aproape 10,5 milioane €, TVA inclus). Din aceasta suma, peste 6,2 milioane € au venit din tranzactii mobile: +98,8% YoY.
Sursa amintita a strans toate informatiile intr-un infografic util:
- pentru fiecare euro investit in platforma, s-au generat vanzari de 14,7 €
- ziua din saptamana cu cel mai mare trafic in magazinele online a fost cea de luni (atat de pe mobil, cat si de pe desktop)
- in ceea ce priveste intervalele orare, romanii au preferat sa faca cumparaturi de pe mobil seara (21:00-22:00) si de pe desktop ziua (12:00-13:00)
- 51,2% dintre vizitatori au luat decizia de a face o achizitie in mai putin de 1 ora (click pe ultima reclama)
- ziua cu top vanzari in perioada starii de urgenta a fost joi, 23 aprilie (Ziua Internationala a Cartii) – vanzari totale in valoare de 279.293 €
- cele mai mari cresteri in perioada in perioada 16 martie – 14 mai au fost inregistrate in domeniile Beauty, cumparaturi din hypermarket si magazine alimentare, Articole pentru copii, Produse pentru animale de companie, Articole pentru casa si gradina; pentru unele dintre aceste categorii vanzarile aproape ca s-au triplat, generand venituri considerabile pentru comercianti si pentru afiliati (acestia au inregistrat impreuna venituri de peste 10.000 €/zi, in medie, valoarea totala a comisioanelor fiind de peste 345.000 € doar in aprilie)
- in aprilie, s-au inregistrat peste 10 milioane de click-uri, cu 33,3% mai mult YoY
- segmentul Beauty a avut o crestere de +309,5% si vanzari in cadrul platformei de 1.135.379 €; categoria a fost in continua crestere in perioada starii de urgenta, inregistrand zile cu crestere si de peste 1.200% YoY; cea mai buna zi de vanzari a fost luni, 22 aprilie 2020
- categoria Produselor pentru copii a crescut cu +265,9% (vanzari de 1.410.864 €)
- categoria Articolelor pentru animale de companie a crescut cu +151,5% (vanzari de 260.372 €)
- categoria Produselor pentru casa si gradina a crescut cu +88,5% (vanzari de 1.050.413 €)
- segmentul Fashion a inregistrat o scadere de 29% YoY in a doua jumatate a lunii martie, dar per total a avut o crestere de +41,8% (vanzari de 2.232.916 €)
- categoria Produselor electronice IT&C a crescut cu +38,5% (vanzari de 1.600.074 €)
- categoria Carti, filme si muzica a crescut cu +22.4% (vanzari de 1.313.284 €)
- la polul opus, Industria auto a inregistrat o scadere semnificativa, de -57,6% (vanzari de 109.599 €)
„Prin schimbarea comportamentelor de cumparare in perioada pandemiei, cresterea e-commerce-ului in Romania a fost puternic accelerata. Cu alte cuvinte, viitorul e-commerce-ului a venit mai rapid, in 2020, iar 2Performant a aratat ca este pregatit sa il intampine. Pentru noi a fost o perioada intensa, asemanatoare lui Black Friday, care nu ar fi fost posibila fara importantele investitii in solutii tehnologice, pe care le-am facut in anii trecuti. Aceasta evolutie a atras si o crestere a interesului pentru marketingul afiliat, atat din partea advertiserilor, cat si a afiliatilor. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, am primit cu peste 30% mai multe cereri de inscriere in platforma din partea magazinelor online si am inregistrat o crestere cu peste 12 procente a partenerilor afiliati care au generat comisioane”, transmite Dorin Boerescu (CEO 2Performant).
Leave a reply