China: JD.com si Kuaishou fac echipa, impotriva Alibaba si TikTok
In contextul pandemiei COVID-19, care a mutat masiv cumparaturile in mediul virtual si a determinat consumatorii sa petreaca si mai mult timp pe retele sociale si aplicatii, JD.com si Kuaishou au incheiat un parteneriat strategic, pe piata asiatica, aflam de pe techcrunch.com. Cele doua companii sunt rivalii Alibaba si TikTok (care se numeste Douyin, in China, avand 400 de milioane de utilizatori activi in fiecare zi).
Colaborarea lor face parte dintr-o tendinta in plina dezvoltare in tara asiatica: parteneriate intre platforme e-commerce si aplicatii video, pentru profitul comun (cele din urma isi folosesc influenta influencerilor pentru a promova produse si permit comerciantilor sa interactioneze in timp real cu potentialii clienti). Ideea nu este noua: Douyin promoveaza de 2 ani link-uri de shopping de la Alibaba, iar in restul lumii TikTok a inclus in toamna lui 2019 comertul social in app-ul propriu (pentru ca recent sa inceapa sa testeze un buton de „Cumpara acum” pentru influenceri).
Kuaishou (care are peste 300 de milioane de utilizatori activi in fiecare zi) a mai colaborat si cu alte nume din e-commerce: Taobao (care apartine celor de la Alibaba) si competitorul acestora, Pinduoduo. Retailerul online JD.com va permite utilizatorilor Kuaishou sa cumpere produse de pe site direct din aplicatie (fara redirectionare), iar aceasta din urma va creste astfel loialitatea utilizatorilor. Pentru JD.com, parteneriatul aduce sansa de a penetra piata oraselor mici si comunitatilor rurale, unde sute de milioane de consumatori ar putea sa le cumpere produsele.
Leave a reply