COVID-19: 13 milioane de latino-americani au cumparat online pentru prima data, in Q1
Comertul online este la inceput in America Latina, cumparaturile virtuale reprezentand doar 4% din totalul retail-ului, in 2019 (si plata facandu-se cash, populatia neavand conturi bancare si carduri). Comparativ, in aceeasi perioada, in SUA, procentul a fost de 11%. Pandemia a accelerat aceasta adoptie a cumparaturilor pe Internet la nivelul e-commerce-ului asiatic, european si american, diferite industrii online fiind afectate cu + si – de aceasta criza mondiala. America Latina nu a facut exceptie si acum este unul dintre marii castigatori la capitolul tranzactii online in timpul pandemiei COVID-19, citim pe fool.com.
Conform datelor Visa, peste 13 milioane de detinatori de carduri din America Latina si Caraibe au cumparat pentru prima data ceva online in perioada ianuarie-martie 2020. Asta inseamna ca 2 din 10 detinatori activi de carduri au fost noi pe piata e-commerce in Q1. In plus, numarul de carduri Visa contactless s-a triplat in regiune YoY. Cifre marca Apptopia indica faptul ca doar in luna mai, numarul de descarcari ale aplicatiilor de shopping in regiune au crescut cu 43% comparativ cu 2019. Cea mai mare crestere s-a inregistrat in Brazilia si Mexic (69%, respectiv 39% YoY).
Cel mai mare castigator este platforma MercadoLibre, care a avvut mai multe sesiune mobile in aplicatie decat urmatorii doi competitori laolalta, in perioada iunie 2019 – mai 2020. Compania a avut cu 52% mai multe sesiuni mobile in app decat Amazon, in perioada amintita. Prin urmare, cand a tras linie si a adunat, primul trimestru al anului 2020 a insemnat o crestere a veniturilor totale de 71% YoY si a vanzarilor online de 62% YoY.
Leave a reply