Top 1.000 retaileri europeni: la ce capitole sta mai bine Romania, fata de media europeana
Cumparatorii europeni prefera platformele de tip marketplace: acestea reprezinta 26% dintre cei mai mari 1.000 de vanzatori cu amanuntul din Europa, dar atrag 42% din traficul web, noteaza internetretailing.net, citand un raport recent. Raportul „RetailX Europe Top1000 360°” a analizat 30 de state membre ale Zonei Economice Europene, plus Marea Britanie si Elvetia, axandu-se pe cei mai mari 1.000 de retaileri de aici.
Amazon este cel mai mare beneficiar al traficului sus amintit: primeste 20% din traficul efectuat de consumatorii europeni. Gigantul e-commerce american vinde in 9 piete europene, unde are platforme locale: Belgia, Franta, Germania, Italia, Marea Britanie, Polonia, Spania, Suedia si Tarile de Jos. Pe locul 2 se plaseaza eBay (cu 8%), urmat de AliExpress (5%), Allegro (3%), Zalando (2%), Etsy si Shein (1% fiecare).
Raportul amintit a analizat si Romania si noteaza ca Facebook Checkout (14% dinte retailerii din top 1.000 isi pot folosi datele din Facebook pentru a face achizitii online) este cea mai populara metoda de plata online in Malta (30%), Cipru (28%), Portugalia si Romania (ambele cu 24%). In plus, tara noastra este pe primul loc la capitolul retaileri care indica online daca un anumit produs este in stoc intr-un magazin fizic local, cu 38% (media europeana este de 34%, iar cel mai mic procent se inregistreaza in Islanda – 10%).
Ridicarea in aceeasi zi a unei comenzi digitale este ceva extrem de comun in Suedia (12% dintre retaileri o ofera) si Romania (11%), in timp ce in Letonia, Liechtenstein, Malta, Croatia sau Cipru mai putin de 1% ofera acest serviciu; media europeana este de 9%. Cat despre optiunea de a ridica o comanda dintr-un locker, aceasta e oferita de 13% dintre vanzatorii cu amanuntul europeni, cele mai mari procente inregistrandu-se in Polonia (31%) si Romania (20%).
Leave a reply