Consiliul Concurentei relanseaza platforma Monitorul preturilor
Consiliul Concurentei – cu sprijinul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), al companiei de cercetari de piata Nielsen, al asociatiei GS1 si al retailerilor autohtoni – se pregateste de cumpararea aplicatiilor necesare comparatorului online Monitorul preturilor, citim pe agerpres.ro. Pe langa acestea, trebuie cumparate licentele, echipamentele hardware, serviciile de mentenanta si de instruire a utilizatorilor/administratorilor. Valoarea estimata a contractului este de 1,7 milioane lei.
Bogdan Chiritoiu, presedintele consiliului amintit, a declarat ca platforma va contine date cu privire la peste 1 milion de produse alimentare si carburanti auto. Prima varianta a platformei a fost lansata in toamna lui 2016, cand includea preturi pentru 128 de produse alimentare din 64 de categorii, la nivelul retailerilor din Bucuresti si judetul Ilfov.
Acest proiect-pilot a avut succes (in prima zi, au fost peste 1,9 milioane de accesari, ceea ce a blocat aplicatia), iar acum Consiliul Concurentei va extinde monitorul la nivelul intregii tari. Scopul este ajutarea consumatorului sa faca o alegere motivata intre ofertele magazinelor si sa amplifice presiunea concurentiala asupra comerciantilor, dar si stimularea concurentei – in cazul preturilor la pompa practicate de OMV, Petrom, Rompetrol, Mol, Lukoil, Socar si Gazprom.
Leave a reply