Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

Comportamentul clientului online roman, in 2017 (studiu, infografic)

Seocupcake.ro a realizat un studiu asupra comportamentul cumparatorilor online din tara noastra, anul acesta. Acesta a fost realizat in perioada ianuarie – august 2017 si a vizat 38 de magazine online din Romania (cu vechime sau nu, majoritatea specializate in fashion). Datele colectate (nu sunt reprezentative pentru intreaga piata e-commerce de la noi, dar ofera indicatori interesanti) au fost stranse intr-un infografic util tuturor proprietarilor de magazine online autohtone. Iata ce a descoperit cercetarea:

  • majoritatea magazinelor online se promoveaza prin campanii de promovare SEO (97%), Facebook (89%), AdWords (76%) si mai putin sunt comparatoare de preturi (34%), newslettere (34%), marketing afiliat (10%), campanii prin SMS (doar 2%); este recomandat sa se foloseasca mai multe canale de promovare, asa ajungi la mai multe tipuri de public, aflate in diferite etape ale procesului de cumparare
  • comportament vizitatori noi vs. vizitatori recurenti – pe site-urile analizate, rata de conversie a clientilor recurenti a fost mai mare (1,6%) comparativ cu cea a noilor vizitatori (0,5%); pentru a atrage din nou clientii vechi pe site, ajuta mult campaniile prin newslettere, SMS si de Retargeting/Remarketing
  • majoritatea clientilor vin de pe dispozitive mobile (aproape 61%), in timp ce de pe calculatoare desktop intra 39% dintre clienti; prin urmare, e vitala o experienta de mobile de nota 10 (ca navigare, viteza si continut) 
  • cel mai mult trafic vine din Bucuresti (97%, unde 58% dintre clienti decid sa cumpere ceva vazut pentru prima data pe un site in aceeasi zi), Cluj (97%), Timisoara (92%) si Constanta (44%)
  • comanda medie a fost de 400 lei; cresterea acestei sume se face prin tactici de cross selling si up selling (testate pe pagina de produs si pe pagina de check-out)
  • aproape 41% dintre vizitatorii unui magazin online cumpara dupa o singura vizita pe un site, iar alti 41% au nevoie de 2 – 5 interactiuni cu site-ul; pentru a-i convinge pe acestia din urma, este nevoie de derularea unor campanii de Remarketing si Retargeting pe Facebook, AdWords RLSA, e-mail; pentru a face prima vizita cat mai interesanta pentru clienti, investiti in design-ul site-ului, viteza de incarcare, modul de prezentare a produselor, calitatea imaginilor, usurinta de finalizare a comenzii

    Infografic-Studiu-de-piata-Ecommerce-Romania

Raspunde la aceasta intrebare