Comportamentul clientului online roman, in 2017 (studiu, infografic)
Seocupcake.ro a realizat un studiu asupra comportamentul cumparatorilor online din tara noastra, anul acesta. Acesta a fost realizat in perioada ianuarie – august 2017 si a vizat 38 de magazine online din Romania (cu vechime sau nu, majoritatea specializate in fashion). Datele colectate (nu sunt reprezentative pentru intreaga piata e-commerce de la noi, dar ofera indicatori interesanti) au fost stranse intr-un infografic util tuturor proprietarilor de magazine online autohtone. Iata ce a descoperit cercetarea:
- majoritatea magazinelor online se promoveaza prin campanii de promovare SEO (97%), Facebook (89%), AdWords (76%) si mai putin sunt comparatoare de preturi (34%), newslettere (34%), marketing afiliat (10%), campanii prin SMS (doar 2%); este recomandat sa se foloseasca mai multe canale de promovare, asa ajungi la mai multe tipuri de public, aflate in diferite etape ale procesului de cumparare
- comportament vizitatori noi vs. vizitatori recurenti – pe site-urile analizate, rata de conversie a clientilor recurenti a fost mai mare (1,6%) comparativ cu cea a noilor vizitatori (0,5%); pentru a atrage din nou clientii vechi pe site, ajuta mult campaniile prin newslettere, SMS si de Retargeting/Remarketing
- majoritatea clientilor vin de pe dispozitive mobile (aproape 61%), in timp ce de pe calculatoare desktop intra 39% dintre clienti; prin urmare, e vitala o experienta de mobile de nota 10 (ca navigare, viteza si continut)
- cel mai mult trafic vine din Bucuresti (97%, unde 58% dintre clienti decid sa cumpere ceva vazut pentru prima data pe un site in aceeasi zi), Cluj (97%), Timisoara (92%) si Constanta (44%)
- comanda medie a fost de 400 lei; cresterea acestei sume se face prin tactici de cross selling si up selling (testate pe pagina de produs si pe pagina de check-out)
- aproape 41% dintre vizitatorii unui magazin online cumpara dupa o singura vizita pe un site, iar alti 41% au nevoie de 2 – 5 interactiuni cu site-ul; pentru a-i convinge pe acestia din urma, este nevoie de derularea unor campanii de Remarketing si Retargeting pe Facebook, AdWords RLSA, e-mail; pentru a face prima vizita cat mai interesanta pentru clienti, investiti in design-ul site-ului, viteza de incarcare, modul de prezentare a produselor, calitatea imaginilor, usurinta de finalizare a comenzii
Leave a reply