Amazon testeaza un serviciu de livrare propriu
Gigantul online cu sediul la Seattle vrea sa rivalizeze cu serviciile de curierat FedEx si UPS si isi pune pe roate propriul serviciu de livrare, citim pe bloomberg.com. Retailerul online vrea sa trimita comenzile direct din depozitele comerciantilor care vand pe Amazon.com, pentru a ajunge la usa clientilor gratuit, in 2 zile, si a reduce aglomerarea propriilor depozite si testeaza ideea pe Coasta de Vest a SUA, inainte de a o lansa pe plan national anul viitor.
Practic, compania lui Jeff Bezos va supraveghea ridicarea coletelor din depozitele comerciantilor parteneri si livrarea lor acasa la clienti, preluand atributiile curierilor; FedEx si UPS ar putea fi folosite in continuare pentru livrarea propriu-zisa, dar Amazon va decide cum e trimis coletul, nu vanzatorul. Astfel, compania s-ar asigura ca toate comenzile ajung rapid la destinatie – maiales in perioadele aglomerate, cand rivali ca Walmart au probleme la acest capitol. Forrester Research Inc. estimeaza ca, anul acesta de Sarbatori, americanii vor cheltui 129 miliarde $ pe cumparaturi online, cu 12% mai mult decat in 2016.
Conform unor surse apropiate Amazon, compania planuieste de cel putin 2 ani asta, incepand prin a lansa acest serviciu in India. Proiectul este secret, spun sursele, si momentan poarta denumirea de Seller Flex. Amazon nu a comentat informatia. Compania vrea sa reduca timpii si costurile de livrare si printr-un parteneriat cu Posta americana: coletele sunt sortate in functie de codul postal, intr-o retea de centre din SUA, si apoi livrate de Posta, care oricum ajunge in zonele respective cu propriile camioane.
Leave a reply