Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Comertul online pierde din viteza dar castiga in maturitate -Studiu Millward Brown, martie 2015

Pentru al patrulea an consecutiv Millward Brown face o radiografie a comertului electronic din Romania, urmarind tendintele principale si evolutiile specifice ale pietei online.  Concluziile pe scurt sunt prezentate mai  jos:

In anul 2014, comertul online a fost in pierdere de viteza, cu un numar de cumparatori comparabil cu anul trecut (20.6% din populatia adulta din mediul urban) si cu o crestere modesta a frecventei de achizitie (+3%) si a valorii achizitionate (+4%). 2014 nu vine cu schimbari nici in ceea ce priveste utilizarea metodelor de plata. Cele mai utilizate metode sunt plata prin ramburs (78% dintre utilizatori) si plata cu  cardul (34%) , urmate la distanta de transferul bancar online (17%), Paypal (15%) si de cardul cu plata in rate (11%). Din 10 cumparaturi online 8 sunt pe site-uri romanesti si 2 pe site-uri straine, proportie similara in 2014 cu cea din 2013.

MillwardBrown-Online Shopping 2015-s5

Schimbarea cea mai spectaculoasa in 2014 se leaga de o crestere puternica a utilizarii telefoanelor in procesul de decizie si achizitionare online. Procentul  cumparatorilor online care detin un smartphone a crescut de la 58% la 78% doar in ultimele 12 luni. Smartphone-ul este din ce in ce mai folosit pentru informare (61% in 2014 vs 42% in 2013), compararea de preturi (46% vs 26%) si achizitia propriu zisa (34% vs 19% dintre cei care detin un smartphone si fac achizitii online au achizitionat cel putin un produs sau serviciu de pe smartphone).

MillwardBrown-Online Shopping 2015-s9

Numarul celor care folosesc aplicatii online pentru compararea preturilor este in usoara crestere de la 55% in 2013 la 58% in 2014. Serviciile site-urilor de cupoane sunt in schimb din ce in ce mai putin folosite, numarul celor care au cumparat cupoane injumatatindu-se in ultimii 2 ani (17% in 2014 vs 32% in 2012).

Din 100 achizitii realizate online, 53 sunt la promotie si 47 sunt la pret intreg. 6 din 10 cumparatori au asteptat cel putin un produs sa apara la promotie, inainte de a-l achizitiona. Doar o persoana din 10 nu a achizitionat nici un produs la reducere in ultimele 6 luni.

MillwardBrown-Online Shopping 2015-s23

Numarul de experiente negative pe care le-au avut sau de care au auzit in legatura cu comertul online este in usoara crestere (29% in 2014 vs 26% in 2013), in special datorita intarzierilor la livrare (in crestere de la 32% la 41% dintre cei care au avut/auzit de astfel de experiente negative).

Ateptarile legate de magazinele online sunt in primul rand legate de detalierea informatiilor (63%) si de usurinta in utilizare (44%), urmate de asteptarile legate de preturi: sa fie mai mici decat in alte magazine online (43%, in crestere cu 9% fata de 2013) si sa fie mai mici decat in magazinele obisnuite (42%, in scadere cu 7% fata de 2013).

Din punctul de vedere al beneficiilor cautate la un magazin online, vedem o crestere a interesului pentru transportul gratuit (65.2% in crestere cu 5% fata de anul precedent), pentru politicile de returnare a produselor (returnare gratuita +5%, claritatea procedurilor de returnare +5%), pentru usurinta in contactarea unui reprezentant de vanzari (28%, +5%) si pentru urmarirea statusului comenzii (33%,+5%). Pe de alta parte interesul pentru promotii, desi inca ridicat (60%) este in continua scadere in ultimii doi ani (-4% fata de anul trecut si -10% fata de acum doi ani).

MillwardBrown-Online Shopping 2015-s28

Studiul a fost realizat in martie 2015 pe un esantion de 600 utilizatori de internet, utilizand panelul Daedalus Online. Eroarea de esantionare este de +/-4%. 

Raspunde la aceasta intrebare