Chinezii de la JD.com au deschis magazine robotizate in Europa
Gigantul e-commerce chinez JD.com a pasit pe piata europeana, deschizand doua magazine fizice operate de roboti, in orasele Leiden si Rotterdam (Tarile de Jos), informeaza cnbc.com. Magazinele (care sunt numite Ochama) indica faptul ca gigantul asiatic incearca sa se impuna si in afara pietei-mama, cu un model similar aceluia al locatiilor Amazon Go (magazine fizice fara casieri).
Cum functioneza acestea? Clientii isi fac lista de produse pe ochama.com (site-ul vinde de la alimente si jucarii, pana la detergenti si imbracaminte), apoi dau comanda si se duc la magazin. Aici vehicule automate si brate robotizate sorteaza comenzile primite, iar clientii scaneaza un cod de bare pe aplicatia dedicata si primesc comanda pe o banda rulanta, contactless. Comezile pot fi livrate si acasa, in aceeasi zi, iar returul este gratuit.
Compania e-commerce chineza a transmis ca vrea sa mai deschida alte doua magazine de acest tip (care combina comertul online si automatizarea robotizata), in Amsterdam si Utrecht. Veniturile JD.com vin, in mare parte, din China, dar compania si-a extins prezenta si peste hotare, in ultimii ani: opereaza site-ul de shopping online Joybuy.com (dedicat clientilor internationali), e principalul actionar al platformei e-commerce vietnameze Tiki.vn, iar in noiembrie 2021 transmitea presei ca urmareste extinderea in Europa si Vietnam.
Comentariu ( 1 )
[…] model de vanzari cu amanuntul care combina experientele de shopping online si offline: a inceput cu doua magazine fizice robotizate, care combinau comenzile facute pe Internet, erau locatii de unde iti puteai ridica produsele […]