Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

CEO-ul YouTube, despre reclamele cu mesaj feminin pozitiv

susan

„Reclamele care transmit un mesaj pozitiv si motivant femeilor fac mai mult decat sa genereze impresii: isi lasa amprenta. Acestea sunt vazute mai des, share-uite mai mult si tinute minte mai mult decat altele”, scrie Susan Wojcicki (foto, CEO-ul YouTube din 2014 incoace) intr-un editorial din adweek.com. Astfel, constituie o modalitate excelenta de a vinde, pentru brand-urile interesate de publicul feminin.

Wojcicki scrie ca, in reclamele anilor ’60, femeile erau infatisate exclusiv drept sotii, mame, chelnerite sau fotomodele, lipsind cu desavarsire diversitatea, dar si posibilitatea unor vieti in care barbatii nu erau centrali. Dar in ultimii ani tot apar campanii de marketing care zdrobesc stereotipurile feminine, incurajand femeile sa creada ca pot face orice, iar reclamele din cadrul acestora au succes mare pe YouTube.

Platforma YouTube Ads Leaderboard – care strange lunar cele mai urmarite reclame de pe YouTube – a inregistrat o dublare, in ultimul an, a numarului reclamelor care transmit un mesaj pozitiv si motivant publicului feminin, scrie Wojcicki. Iar studiile arata de femeile de 18 – 34 de ani sunt de doua ori mai predispuse sa aprecieze un brand care face o reclama de acest fel si sunt cu 80% mai predispuse sa dea like, share, sa comenteze si sa se aboneze dupa urmarirea uneia.

Primele 3 astfel de campanii pozitive care au aparut in lista Ads Leaderboard in perioada 2013 – 2016 au fost:

  • DOVE – Real Beauty Sketches (66.872.191 de vizualizari): plecand de la ideea presiunii legate de frumusete care atarna pe umerii fiecarei femei, Dove a propus unor doamne sa se deseneze asa cum se vad ele insele, apoi le-a pus desenele fata in fata cu unele create de un artist specializat in portrete realiste. Concluzia? „Esti mai frumoasa decat crezi.”
  • ALWAYS – Like a girl (61.537.455 de vizualizari): unor adulti li se cere sa faca diverse lucruri „ca o fata”, apoi acelasi lucru li se cere unor fetite. Prin comparatie, Always transmite ideea ca expresia „(faci asta) ca o fata” are conotatii negative si este folosita gresit, ca o insulta.
  • FAPAGE.IT – Slap her (32.459.370 de vizualizari): abuzul domestic este o problema in Italia, iar campania initiata de un jurnalist italian a fost conceputa ca un experiment social. 6 pusti au fost rugati sa dea o palma unei fete.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply