Top tendinte digitale si de marketing, in 2025. Ce spun expertii Google?
Cum va arata anul 2025, la capitolul tendinte digitale si de marketing? Thinkwithgoogle.com a strans laolalta parerile mai multor experti Google din Europa, Africa si Orientul Mijlociu, care spun urmatoarele:
- Marketing mix modeling-ul va fi din nou la moda. Un marketing mix model ajuta companiile sa inteleaga cum sunt impactate comportamentul clientelar, vanzarile si ROI-ul de marketingul propriu. MMM-urile ofera o privire holistica asupra performantei pe mai multe canale si pot fi combinate cu alte metodologii. In 2025, se va lansa la nivel global Google Meridian (un MMM open-source care ofera acces la date Google si YouTube), care va ajuta mult marketerii.
- AI pe post de „Chief Simplifier Officer”. Daca 2024 a fost anul modelelor large language (LLM), 2025 va fi anul agentilor AI (sisteme de software inteligente, care pot procesa informatie multimodala, se pot adapta si gandi in avans, pentru a administra workflow-uri complexe.
- Clipuri video shoppable. Consumatorii vor cumpara din ce in ce mai mult produse pe care le vad in clipuri video shoppable. Se estimeaza ca, pana in 2028, comertul social va valora peste 1 trilion $. Iar brandurile care vor sa profite de asta pot crea clipuri de YouTube shoppable din care produsele se pot cumpara direct si isi pot transforma reclamele in vitrine virtuale (prin intermediul campaniilor Demand Gen cu feed de produse).
- Prea multe informatii si decizii? Practica mindful marketing! Consumatorii sunt asaltati de informatii, iar asta ii poate determina sa amane decizia de cumparare. Pentru a crea conexiuni reale cu potentialii clienti, specialistii in marketing trebuie sa-si prioritizeze strategia bazata pe date, pe care sa le foloseasca pentru a oferi experiente extrem de relevante si personalizate. Less is more, cand vine vorba despre branduri care vor relatii autentice.
- App marketing 3.0. Peisajul aplicatiilor a evoluat dramatic in ultimii ani, iar in 2025 se va axa pe generarea de actiuni specifice in cadrul app-urilor: live chats, descoperirea de produse noi, achizitie. Aceste actiuni vor fi generate cu ajutorul inteligentei artificiale, care va incuraja engagement-ul.
- Dincolo de profit: etica vs marketing. Marketingul etic nu este doar o moda trecatoare, este fundatia succesului pe termen lung. In 2025, sustenabilitatea, AI-ul si inclusivitatea pot ajuta brandurile sa castige respectul consumatorilor si loialitatea clientilor.
Leave a reply