Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cele mai importante 10 tendinte din marketingul digital, in 2021

In urma unui an 2020 plin de provocari, in care comportamentul consumatorilor s-a schimbat la nivel global ca urmare a pandemiei COVID-19 (si piata online a inregistrat cresteri semnificative), tendintele lui 2021 in marketingul digital se concentreaza pe continut video, creativitate, automatizari, dar si pe testare si adaptare pentru rezultate performante.

Agentia autohtona de performance marketing adLemonade a estimat, intr-un comunicat de presa, care sunt principalele 10 trend-uri in margetinkul online:

  1. Reels ia amploare pe Instagram – intr-un 2020 plin de schimbari majore, lansarea Reels pe Instagram a fost cel mai mare boom din sfera social media; daca nu ai inceput inca sa folosesti Reels pentru promovarea brand-ului tau, acum este momentul; acest tool este un must-have in 2021, pentru ca „poate fi descoperit in multe locuri pe aplicatia Instagram (in tab-ul de Reels din navigarea ecranului de pornire si din profilele individuale ale utilizatorilor, in Instagram home feed si in pagina de Explore); continutul este unul creativ si, fiind inca destul de nou, este prioritizat de algoritmul Instagram; continutul este trimis catre toti utilizatorii platformei, nu doar catre cei care te urmaresc, astfel ai posibilitatea sa iti cresti awareness-ul dincolo de audienta existenta”, explica Laura Popa (Digital Marketing Specialist, adLemonade)
  2. Facebook & Instagram Shops vin cu functii noi – Instagram Shop e o modalitate mai simplificata pentru utilizatori de a descoperi produse si este accesibil direct din meniul principal de navigare al Instagram; Beatrice Paun (Digital Marketing Specialist, adLemonade) noteaza ca „un Instagram Shop va permite sa va integrati catalogul de produse cu profilul business. Astfel reusiti sa va promovati produsele direct catre utilizatorii Instagram prin postari, Stories si chiar in pagina direct. De asemenea, puteti eticheta produsele magazinului Instagram in postari in acelasi mod in care ati eticheta un prieten. Facebook Shop este o miscare inteligenta. Concurenta poate fi acerba, dar cu peste 2,6 miliarde de utilizatori activi lunar, audienta este mai mult decat suficienta pentru a avea engagement si conversii. Avantajele utilizarii Facebook Shop sunt: adaugarea unui shop dureaza doar cateva click-uri, comunitatea ramane angrenata, se pot face analize inteligente pentru urmarirea clientilor, se pot folosi culorile personalizate ale business-ului si, cel mai important, puteti sa urmariti comportamentul potentialilor clienti si sa recompensati comunitatea cu reduceri”
  3. Cuvintele anului 2021 vor fi testare si adaptare – de la schimbari de algoritmi, machine learning, new features, toate ne vor forta sa ne adaptam din mers la realitatea pe care ne-o creeaza platformele in care lucram zi de zi; ce a adus rezultate ieri se poate sa nu mai aduca rezultate maine si din acest motiv este nevoie sa ne adaptam constant si sa venim in permanenta cu idei noi; „Daca Google si Facebook si-au dezvoltat propriile lor sisteme de testare (A/B testing si Experiments), in alte platforme – cum ar fi LinkedIn – testarea se poate face ruland variabila de test si variabila de control in paralel, in campanii diferite. La fel si in alte platforme care nu au integrat un tool de A/B testing. Testele pe care le putem face sunt nelimitate, la fel si combinatiile de audiente, tipuri de ad-uri, landing page-uri si vizualuri. Tot ce avem de facut este sa ne punem intrebari: ce audienta imi aduce cele mai bune rezultate? Ce tip de ad sa folosesc mai des in campaniile mele? Ce modalitate de bidding este cea mai eficienta? Si odata ce am observat un pattern, il putem folosi in campaniile noastre viitoare. Sa nu uitam nici de optimizarile frecvente din campanii, care tin tot de adaptare. Cel putin o data pe saptamana, analizam modul de evolutie si facem modificari de bugete, bid-uri, vizualuri, audiente, astfel incat sa tinem pasul cu modul in care algoritmii afiseaza ad-urile catre potentialii useri interesati de produsele sau serviciile noastre”, explica Livia Pupaza (Senior Digital Marketing Specialist, adLemonade)
  4. Shoppable Instagram Reels ar putea deveni game changer pentru brand-uri – ar putea fi un adevarat game changer pentru brand-uri, in 2021; la fel si monetizarea acestui tool pentru creatorii online si cresterea in sfera influencer marketing-ului („Facebook si Instagram tin pasul cu evolutia e-commerce-ului si, odata cu trecerea consumatorilor la cat mai multe achizitii online, shop-urile pe cele doua platforme au din ce in ce mai multe functii care sa faciliteze cumpararea si vanzarea online”, explica Beatrice Paun)
  5. LinkedIn deschide noi oportunitati prin Stories Anabela Luca (CEO adLemonade) spune ca odata cu anularea conferintelor fizice cauzate de pandemie, interactiunea de business a devenit mai efervescenta in online, astfel: „Platforma LinkedIn a venit ca o manusa si a adus cateva beneficii semnificative in a conecta oamenii dincolo de mesajele strict tranzactionale sau in-mail spam. Atingand peste 700 milioane utilizatori in 2020, LinkedIn deschide noi oportunitati de comunicare si de creare de relatii prin LinkedIn Stories si cresterea continutului video, dar si pe zona de conferinte online prin LinkedIn Live events. Mai mult, LinkedIn aduce noi data insights in zona de oportunitati de cariera, dar si de targetare a reclamelor platite, ceea ce il face in continuare un tool atractiv in mixul de marketing al brand-urilor B2B si pe zona de oportunitati de cariera”.
  6. YouTube concureaza cu continutul media de la TV – anul trecut, continutul video de pe YouTube a crescut exponential; de la webinarii si review-uri de produse la concerte, conferinte si cursuri, userii si-au transferat in online mare parte din activitati si pasiuni; Roxana Petrache (Senior Digital Marketing Specialist, adLemonade) spune ca: „Al doilea motor de cautare din lume, YouTube isi va continua si in 2021 ascensiunea si va concura serios continutul media de la TV. Pentru brand-uri, campaniile in YouTube au avantajul de a avea deja contextul creat pentru user. Important este sa stii ce vrei sa obtii in urma fiecarei campanii, pentru a alege tipul de ad potrivit. Un magazin online poate testa o campanie Trueview for shopping, ce permite afisarea produselor din Merchant Center alaturi de video, in timp ce Trueview for action este o campanie potrivita pentru generare de lead-uri. Sa nu uitam ca Google Romania a lansat la final de 2020 YouTube Select, o noua oportunitate pentru brand-uri de a-si afisa reclamele intr-un continut premium”
  7. TikTok isi continua ascensiunea fulminanta Catalina Sorocean (Digital Marketing Specialist, adLemonade) aminteste despre ascensiunea fulminanta a TikTok-ului, care s-a transformat rapid intr-una dintre cele mai utilizate platforme de socializare din lume, avand peste 800 de milioane de utilizatori activi lunar. Astfel, gestionarea unui cont TikTok este un trend care va castiga si mai multa popularitate in 2021; „Algoritmii TikTok asigura o promovare organica eficienta. Videoclipurile se acceseaza cu usurinta in feed-ul For You, obtin vizualizari si, impreuna cu acestea, vine o crestere organica a urmaritorilor. Daca doresti sa te conectezi cu generatia Z, TikTok este un instrument din ce in ce mai puternic pentru a genera reach si lead-uri. Cheia succesului este continutul de calitate adaptat intereselor si problemelor grupului tinta, prin care sa oferi solutii potentiale, inspiratie sau divertisment”, spune aceasta; in plus, TikTok si-a anuntat recent planurile de a introduce metode de promovare platite si de a reduce optiunile necomerciale pentru a creste monetizarea; prin urmare, inceputul anului 2021 e un moment excelent pentru a profita la maximum de optiunile gratuite de promovare de pe TikTok
  8. Gradul de utilizare a aplicatiilor mobile va creste – pandemia a avut un efect major asupra dispozitivelor mobile (a accelerat schimbarile comportamentale in randul utilizatorilor, inclusiv cresterea fluxului video, a jocurilor si a cumparaturilor de pe mobil), pentru a profita de acest lucru, multe brand-uri au cautat sa ajunga la utilizatori atunci cand acestia sunt deja pe dispozitivele lor mobile, creand o aplicatie, deci obtine si tu mai multi clienti prin aplicatia mobila, ne sfatuieste Diana Parau (Senior Digital Marketing Specialist adLemonade); „Daca nu ai facut acest lucru pana acum, e momentul sa actionezi. Pentru promovarea aplicatiei, te poti folosi de Google Ads si Facebook Ads. Tipul de campanie din Google Ads este Universal App Campaign, care functioneaza pe baza de machine learning si te poate ajuta sa obtii mai multe instalari de aplicatii si sa generezi conversii. Unde se afiseaza aceste reclame? In Google Search, Google Play, YouTube, Google Display Network, AdMob, Discover din Search si pe site-uri partenere Google. Fiind campanie automatizata, aceasta afiseaza reclamele celor mai relevanti utilizatori pentru business-ul tau”
  9. Shopping Ads, un must-have pentru e-commerce – cu ajutorul Facebook Ads, te poti folosi de campania App Installs ca sa determini utilizatori noi sa-ti descarce aplicatia sau sa-i convingi pe cei existenti sa comande; reclamele se afiseaza pe Facebook, Instagram si Audience Network; foloseste-te de instrumentele si resursele din online ca sa iti promovezi nu doar aplicatia, ci si site-ul si intreg business-ul; fii prezent acolo unde sunt clientii tai; si Google Shopping isi continua ascensiunea in 2021; intr-o lume digitala in care tendinta principala e automatizarea, campaniile de Shopping Ads (lansate in Romania in vara anului 2019) sunt un must-have pentru magazinele online; „Pe langa atractivitatea crescuta a acestui tip de reclame de tip imagine + titlu + pret (implicit o rata de click mare), acestea au si o rata de conversie mult mai buna decat campaniile clasice de Search, la un cost mai mic. Shopping Ads functioneaza pe baza unui feed de produse care trebuie sa tina cont in permanenta de recomandarile Google. In plus, la acest tip de campanie, o singura cautare poate genera o afisare a mai multe produse din feed-ul tau. Cu siguranta, in 2021, Shopping Ads vor fi folosite de tot mai multe e-commerce-uri, iar concurenta va deveni mai acerba”, este de parere Octavian Severin (Digital Marketing Specialist adLemonade)
  10. Google Analytics 4 va schimba modul in care analizam datele – Google a lansat o noua versiune Google Analytics (GA4, imbunatatita), care va face pasul software-ului in viitor; „Lansarea celei de-a 4-a versiuni Google Analytics schimba modul in care analizam datele ce tin de site-ul sau aplicatia mobila a unui business. Google lanseaza in continuare functionalitati noi. Multi experti spun ca acest GA4 va avea un potential enorm”, explica Romeo Tiperciuc (Data Developer, adLemonade); tot el ofera cateva update-uri cu care vine GA – „Reunirea datelor web si din aplicatii in acelasi loc, o modalitate usoara de a urmari traficul de pe mai multe domenii, definirea mai buna a traficului, excluderea Bounce Rate-ului, excluderea integrarii cu Google Search Console, accent pe urmarirea evenimentelor, existenta evenimentelor pre-construite, se pune mai mult accent pe parametrii unui eveniment atunci cand este trimis, disparitia Destination Goal, rata de conversie a fost scoasa (ceea ce reprezinta un minus pentru GA4), machine learning. Google inca nu a lansat toate functionalitatile, lipsesc unele cu care deja suntem obisnuiti din versiunea anterioara, dar sunt foarte utile specialistilor in marketing. In viitor se va migra in totalitate la GA4, deci sfatul nostru ar fi sa nu ezitati sa faceti cunostinta cu el cat mai repede”

Leave a reply