CEL.ro: 12 ani de activitate in e-commerce, in cifre
In septembrie, CEL.ro implineste 12 ani pe piata de electro-IT online din Romania, unde detine locul 2, anunta compania intr-un comunicat de presa. Cel mai mare retailer online cu capital integral romanesc, care are 150.000 de vizitatori zilnic, va sarbatori momentul cu reduceri masive si lansarea unei noi interfete a site-ului. Intr-un infografic edificator, CEL.ro a inclus cele mai relevante cifre legate de evolutia companiei pe piata:
-
in 2005, la un an de la aparitie, retailerul avea cativa angajati si 40 de categorii de produse pe site; in 2016, are peste 150 de angajati si 490 de categorii pe site
- in 2005, 1.000 de clienti plasau 1.000 de comenzi si cumparau 1.750 de produse; in 2016, in jur de 800.000 de clienti, vor face, pana la sfarsitul anului, aproximativ 1,5 milioane de comenzi si vor cumpara 2,5 milioane de produse
- in 2005, pe site au fost adaugate 280 de produse; anul acesta, cifra a crescut la 52.000; in prezent, pe CEL.ro se gasesc aproximativ 279.000 de produse
- anul 2011 a marcat o crestere a numarului de comenzi cu 65%, iar a cifrei de afaceri cu 60%
- in 2005, cifra de afaceri era de 2 milioane de lei; in 2015, CEL.ro anunta ca o cifra de afaceri de 178 milioane de lei si se asteapta la cresteri de aproximativ 45% pentru 2016 (crestere datorata echipei si dezvoltarii accelerate a e-commerce-ului, aparitiei si dezvoltarii tehnologiilor, schimbarii comportamentului consumatorului online, sistemului de logistica si folosirii tot mai frecvente a dispozitivelor mobile)
- in 2012, retailerul inregistra cea mai mare crestere a cifrei de afaceri avuta de un magazin online din Romania: 70% fata de anul precedent (de 7 ori mai mare decat cea inregistrata de principalul competitor si de 18 ori mai mare fata de cea a pietei electro-IT; acesta este momentul in care isi consolideaza pozitia in piata)
CEO-ul companiei, Tiberiu Pop, a povestit intr-un interviu recent, pentru bursa.ro, ca magazinul online de IT&C cauta o finantare de cel putin 10 milioane € („Pentru a putea ajunge la nivelul vanzarilor Emag”), deoarece singurul factor care ii impiedica sa isi tripleze cifra de afaceri este lipsa de capital. Clientul tipic al CEL.ro este „barbat intre 25-45 de ani, foarte economy”, spune Pop, explicand ca, dupa ce firma va fi preluata de un investitor, ar vrea sa isi extinda afacerea si transfrontalier.
Leave a reply