Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

2015: China, SUA si UK conduc topul vanzarilor e-commerce (raport)

Ecommerce Foundation, in cooperare cu Ecommerce Europe, au dat publicitatii raportul „Global B2C E-commerce Report 2016”, care a descoperit ca vanzarile online de produse si servicii au crescut semnificativ in 2015, in toata lumea, comparativ cu anul anterior: 19,9% si o cifra de afaceri de 2,3 trilioane $. Vanzarile globale online sunt pe panta ascendenta din 2010 incoace (19,9% in 2015), dar pentru 2016 nu este asteptata o crestere (procentul estimat e de 17,5%), ceea ce indica maturizarea si asezarea pietei.

Cea mai mare „felie” din suma revine regiunii Asia-Pacific, ale carei vanzari e-commerce B2C au depasit 1 trilion $ (cifra mai mare cu 28% fata de 2014). Pe urmatoarele locuri in Top 3 s-au clasat regiunile: America de Nord (cu 644 miliarde $ si o crestere de 13% fata de anul anterior) si Europa (cu 505 miliarde $ si o crestere de 13%). Pozitia zonei Asia-Pacific se datoreaza in principal Chinei, dar trebuie mentionat ca India a devenit un jucator-cheie in regiune (anul trecut, e-commerce-ul a crescut aici cu 129,5%!).

egdp-global-2015

Asia-Pacific este lider si cand vine vorba despre cat reprezinta e-commerce-ul din PIB, cu o rata eGDP de 4,48% (media globala fiind de  3,11%). Cu un eGDP de 0,77%, respectiv 0,71%, America Latina si Africa de Nord si Orientul Mijlociu se afla in partea inferioara a listei.

top-10-countries-ecom-2015

Tara nr. 1 cand vine vorba despre vanzari e-commerce B2C ramane China, care a vandut produse/servicii online in valoare de 766,5 miliarde $ in anul 2015. Comparativ, SUA a avut o cifra de afaceri in domeniu de 595,1 miliarde $ (cresterea Chinei a fost de 33% fata de 2014, in timp ce cea a Statelor Unite a fost de doar 12%); si in 2016 analistii estimeaza ca piata de e-commerce din tara asiatica va creste semnificativ fata de cea americana (27% vs. 9%). Topul 5 al tarilor cu cele mai mari vanzari e-commerce este completat de: Marea Britanie (174,2 miliarde $), Japonia (114,4 miliarde $) si Franta (71,9 miliarde $). Din Top 10 mai fac parte Germania, Coreea de Sud, Canada, India si Rusia – iar cifra totala ca vanzarilor online in aceste 10 tari, pentru 2016, este estimata sa atinga 2,2 trilioane $ in 2016.

In clasamentul pe tari al ratei eGDP, conduce tot China (7,05%), urmata de Marea Britanie (6,12%), Coreea de Sud (4,70%), SUA (3,32%) si Franta (2,97%).

Rata de penetrare a Internetului la nivel global a crescut usor in 2015, mai noteaza raportul, atingand 45% (2,5 miliarde de persoane de peste 15 ani au acces la el, prin urmare). Cea mai ridicata rata de penentrare o are America de Nord (78%), urmata de Europa (75%); cat despre zona Asia-Pacific, aceasta are cel mai mare numar de vanzari online din 2015, dar una dintre cele mai mici rate de penetrare a Internetului (39%). Tara cu cea mai ridicata rata este Marea Britanie (93%).

Lasa un raspuns