Ce-si doresc romanii, de Black Friday 2022? (studiu)
6 din 10 romani intentioneaza sa faca achizitii de Black Friday 2022, a descoperit studiul „Cumparaturile de Black Friday in 2022”, realizat de agentia de cercetare de piata MKOR Consulting. Sursa amintita transmite, intr-un comunicat de presa, si ca aproape 6 din 10 consumatori (58%) intentioneaza sa cumpere electronice si electrocasnice, 38% vor sa achizitioneze articole de Fashion, iar 34% vor cumpara produse IT&C. Cercetarea a fost realizata pe un esantion de 530 de persoane, de 18-65 ani, in luna noiembrie 2022.
Ce a mai descoperit studiul amintit:
- majoritatea romanilor sunt ingrijorati de inflatie (79%) si costul ridicat al vietii (64%), dar planuiesc sa profite de perioada reducerilor de Black Friday pentru a achizitiona produsele pe care si le doresc
- peste 50% dintre consumatori si-au facut planuri pentru reducerile din luna noiembrie
- preferinta pentru e-commerce se mentine (iar 86% dintre respondenti vor cumpara din magazinele online din Romania), dar aproape jumatate si-au aratat intentia de a face cumparaturi si in magazinele fizice din tara, in aceasta perioada
- mediul online este preferat si cand vine vorba de cautarea de informatii privind ofertele de Black Friday
- tinerii (Generatia Z si Millennials, 71%), persoanele cu venituri mari (>5.000 lei) si parintii (68%) manifesta un interes mai pronuntat pentru ofertele de Black Friday
- datele confirma apetenta ridicata a romanilor pentru promotii in general, comportament adoptat din ce in ce mai mult in contextul economic actual – in ultimele 6 luni 78% dintre acestia declara au cautat mai mult produse aflate la oferte, fiind o solutie preferata in principal de Millenials, cei cu venituri mici si parinti (83%)
- motive pentru care romanii fac achizitii de Black Friday – achizitionarea de produse/servicii pe care le urmaresc de mult timp, la preturi mai bune, faptul ca si-au creat o obisnuinta din a cumpara produse/servicii de Black Friday si faptul ca e o ocazie buna de a achizitiona cadourile pentru Craciun; pentru romanii cu venituri mici, este o ocazie buna de a achizitiona produse pe care altfel nu si le permit; 1 din 3 romani fac asta pentru ca obisnuiesc sa cumpere la promotie de obicei, nu doar cu aceasta ocazie
- articolele de Fashion sunt primele pe lista celor din Generatia Z (48%), in timp ce electronicele si electrocasnicele sunt cautate cu prioritate de restul segmentelor de varsta; produsele IT&C sunt vizate in principal de persoanele cu venituri mari
- majoritatea cumparatorilor (80%) nu au un buget fix, ci vor aloca sumele cheltuite in functie de ce oferte vor gasi
- cei care deja stiu cat vor sa cheltuiasca de Black Friday 2022 s-au orientat in functie de resursele financiare disponibile (7 din 10), de pretul produselor pe care vor sa le cumpere (52%) si de contextul economic actual (25%)
„Black Friday 2022 are loc intr-un context economic particular, cu care nu ne-am mai intalnit pana acum. Urmarind trend-urile privind comportamentul consumatorului din Romania, ne-am propus sa identificam particularitatile celui mai mare eveniment de reduceri al anului. Asadar, am analizat comportamentul consumatorilor in ultimele 6 luni si am identificat care sunt principalele lor ingrijorari in perioada urmatoare, precum si cum impacteaza acestea cumparaturile de Black Friday 2022”, transmite Corina Cimpoca (foto, Fondatoare MKOR Consulting).
Leave a reply