Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce înseamnă un server de e-mail marketing

e-mail-marketing-server

E-mail marketingul reprezintă o strategie de promovare a unei afaceri online prin intermediul e-mailurilor. Concret, înseamnă trimiterea de e-mailuri către potenţiali clienţi cu scopul principal de a-i convinge să cumpere. Sau trimiterea către clienţi anteriori, cu scopul de a-i face să achiziţioneze din nou, de a-i transforma în clienţi fideli. 

Utilizarea e-mail marketingului ajută la creşterea performanţei unei afaceri în mediul on-line, stabilind o legătură între comerciant şi clienţi cu ajutorul poştei electronice. Cu cât sunt mai multe e-mailuri trimise periodic, cu atât numărul de vânzări poate creşte.

Pentru a face acest lucru însă este nevoie ca anumite condiţii tehnice să fie îndeplinite. Astfel, ca să trimiţi un newsletter către un număr mare de contacte din baza de date a companiei sunt necesare anumite servere, diferite de cele folosite pentru trimiterea de e-mailuri în scopuri personale.

 

Tipuri de servere

 

Serverele cu ajutorul cărora se poate realiza e-mail marketing sunt de mai multe tipuri, fiecare cu avantaje şi dezavantaje.

  1. Servere SMTP gratuite

Serverele gratuite, precum Yahoo sau Gmail, limitează numărul de e-mailuri pe care le poţi trimite zilnic/orar, iar riscul ca aceste e-mailuri să fie blocate de filtre anti-spam este de multe ori foarte mare. În plus, un e-mail de forma numelecompaniei@gmail.com primit de la o firmă nu arată profesionist. Avantajul este însă, în mod evident, dat de gratuitatea folosirii acestor servere.

  1. Servere/hosting SMTP shared

Prin faptul că personalizează expeditorul – ex. newsletter@magazin.ro, deci aduc un avantaj – acestea pot fi o soluţie pentru afacerile aflate la început de drum, care au baze de date cu un număr redus de adrese de e-mail. Costurile sunt destul de mici având în vedere faptul că accesul la acest tip de servere vine de regulă împreună cu achiziţionarea unui domeniu web.

Dezavantajele folosirii acestora sunt reprezentate însă de limitarea volumului de e-mailuri trimise, de lipsa controlului avansat pe setarea serverului şi de faptul că IP-ul alocat este folosit de mai multe firme. Iar acest lucru poate afecta livrarea cu succes a newsletterelor prin scorul IP-ului serverului folosit.

Serverele de acest tip pot găzdui şi baze cu peste 10.000 de adrese, dar efortul de ordin tehnic este mai mare, iar de multe ori şi disponibilitatea celui care găzduieşte domeniul web trebuie să fie mai mare. Compania de host trebuie să ofere o serie de beneficii precum: volum e-mailuri trimise per oră/zi.

  1. Servere dedicate şi semidedicate – SMTP

Comparativ cu serverele descrise anterior, acestea sunt mai avantajoase în ce priveşte resursele de calcul, memoria sau procesarea şi au preţuri bune. Serverele dedicate sunt folosite de către o singură firmă, aceasta având autoritate extrem de mare asupra setărilor, pe când cele semidedicate sunt folosite de către mai multe firme, însă numărul lor este relativ mic prin comparație cu serverele shared.

În cazul serverelor din această categorie, dedicate și semidedicate, limitarea este dată de cele mai multe ori doar de resursele calculatoarelor server – puterea procesorului, memoria RAM şi altele.

  1. Servere SMTP profesionale/comerciale

Pentru acestea se plăteşte un tarif lunar sau unul pe volum, dar oferă mai multe avantaje: au o capacitate nelimitată de expediat e-mailuri, o viteză de trimitere mai mare, respectă filtrele anti-spam (nu le evită) şi respectă standardele internaţionale de comunicare între serverele de e-mail.

În plus, oferă şi date în timp real legate de click rate şi open rate, oferă template-uri personalizate şi alte rapoarte şi instrumente specializate.

  1. Servere SMTP custom

O persoană experimentată în programare, care cunoaşte bine şi directivele internaţionale în domeniul comunicaţiilor prin e-mail, poate construi o soluţie SMTP pe un server deținut de o companie / magazin online. De asemenea, pe un calculator nu foarte performant poate fi instalat un server SMTP, utilizat exclusiv pentru a face expediţia masivă de e-mailuri. 

Principala provocare a acestei soluții este cea legată de o bună cunoaștere a protocoalelor internaționale în domeniul comunicării prin e-mail, a sistemelor anti-spam. Costurile dezvoltării unei astfel de soluții se pot dovedi de multe ori a fi unele net superioare celorlalte soluții plătite. O astfel de rută prezintă și un risc ridicat de blocare a comunicării prin e-mail, atunci când nu sunt respectate politicile internaționale în domeniu.

 

Baza de date

 

Un element foarte important în folosirea e-mail marketingului este deţinerea unei baze de date cât mai mari, care să conţină cât mai multe adrese de e-mail în spatele cărora să se afle consumatori interesați de ceea ce oferă compania, dar și dispuși să primească ofertele și comunicările comerciale.

Acest lucru se obţine progresiv, cea mai simplă cale de a aduna adrese de e-mail bazându-se pe formularele de abonare, ce pot fi plasate în diverse pagini ale site-urilor, într-un mod în care să fie cât mai vizibile. Iar pentru a convinge cât mai mulţi oameni să se aboneze este esenţial, printre altele, să li se explice rostul abonării, să fie asiguraţi că e-mailul lor nu va ajunge şi la altcineva şi să primească un mic beneficiu.

O greşeală sau mai multe în implementarea acestei strategii de e-mail marketing poate afecta serios relaţia cu clienţii, fiind nevoie nu doar de o atenţie deosebită acordată întregului proces, ci şi de o evaluare permanentă, pentru a se stabili paşii următori de acţionare.

Software e-mail marketing

 

Soluțiile software sunt și ele un element esențial, chiar și în configurația unui server. Un server de email foarte puternic pe care rulează o soluție de e-mail marketing ce nu folosește la maxim resursele se poate dovedi un caz nefericit. Același principiu se aplică și în cazul unui soft foarte puternic implementat pe un server inadecvat, de cele mai multe ori unul shared.

La capitolul performanțe și funcționalități, software de e-mail marketing foarte performant este disponibil odată cu soluțiile de tip platformă e-mail marketing. Acestea vin cu funcționalități foarte puternice, cu interfețe extrem de optimizate și cu funcții extinse în zona de cloud și capacitate foarte mare de calcul și procesare. Funcții ce nu sunt disponibile în cazul celorlalte soluții.

 

 

Leave a reply