Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce impact are social media asupra e-commerce-ului?

social-mediaDesi retelele de socializare sunt responsabile de o felie mica din vanzarile online de retail totale, au un rol din ce in ce mai important in e-commerce. Primii 500 de retaileri din SUA au castigat, in 2014, 3,3 miliarde $ din shopping-ul social (cifra mai mare cu 26% fata de 2013), conform cifrelor „Social Media 500”. Prin analiza ratelor de conversie, a valorii medii a comenzii, a venitului generat de share-uri, like-uri si tweet-uri, BI Intelligence a tras cateva concluzii despre relatia dintre social media si e-commerce. Datele au fost stranse intr-un raport despre care businessinsider.com da mai multe detalii. Care sunt concluziile-cheie ale raportului?

  • social media atrage cresteri mai mari in traficul pe site-urile de retail decat orice alt canal online (numarul de trimiteri la e-commerce de pe retelele de socializare a crescut cu aproape 200% intre primul semestru din 2014 si primul semestru din 2015)
  • retailerii trebuie sa se concentreze pe dispozitivele mobile, pentru ca oamenii nu sunt la fel de dispusi sa share-uiasca continut de acest gen pe smartphone/tableta (sansa ca un utilizator social media sa share-uiasca o postare a unui brand online pe un dispozitiv mobil e cu 35% mai mica fata de cea de a share-ui pe un laptop/desktop)
  • Facebook e in continuare platforma sociala dominanta; 50% dintre toate mentiunile legate de un brand de retail online care apar in social media, apar pe Facebook; 64% dintre veniturile generate de social media i se datoreaza;
  • Pinterest e un nume important in domeniul comertului social, desi are putini utilizatori (de 6,5 ori mai putini ca Twitter-ul); 16% din „felia” veniturilor generate de social media i se datoreaza Pinterest-ului (noile butoane de „Buy” promitand sa genereze venituri si mai mari)
  • Twitter-ul isi pierde influenta cand vine vorba despre comerciantii mass-market, dar nu si cand vorbim despre promovarea unui eveniment punctual (vanzarea de bilete la un meci, de exemplu)
  • Instagram nu e un jucator important pe piata de retail, dar e folosit in scop de branding de catre companiile de top, iar noile butoane de „Buy”ar putea schimba situatia

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply