Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Ce impact are social media asupra e-commerce-ului?

social-mediaDesi retelele de socializare sunt responsabile de o felie mica din vanzarile online de retail totale, au un rol din ce in ce mai important in e-commerce. Primii 500 de retaileri din SUA au castigat, in 2014, 3,3 miliarde $ din shopping-ul social (cifra mai mare cu 26% fata de 2013), conform cifrelor „Social Media 500”. Prin analiza ratelor de conversie, a valorii medii a comenzii, a venitului generat de share-uri, like-uri si tweet-uri, BI Intelligence a tras cateva concluzii despre relatia dintre social media si e-commerce. Datele au fost stranse intr-un raport despre care businessinsider.com da mai multe detalii. Care sunt concluziile-cheie ale raportului?

  • social media atrage cresteri mai mari in traficul pe site-urile de retail decat orice alt canal online (numarul de trimiteri la e-commerce de pe retelele de socializare a crescut cu aproape 200% intre primul semestru din 2014 si primul semestru din 2015)
  • retailerii trebuie sa se concentreze pe dispozitivele mobile, pentru ca oamenii nu sunt la fel de dispusi sa share-uiasca continut de acest gen pe smartphone/tableta (sansa ca un utilizator social media sa share-uiasca o postare a unui brand online pe un dispozitiv mobil e cu 35% mai mica fata de cea de a share-ui pe un laptop/desktop)
  • Facebook e in continuare platforma sociala dominanta; 50% dintre toate mentiunile legate de un brand de retail online care apar in social media, apar pe Facebook; 64% dintre veniturile generate de social media i se datoreaza;
  • Pinterest e un nume important in domeniul comertului social, desi are putini utilizatori (de 6,5 ori mai putini ca Twitter-ul); 16% din „felia” veniturilor generate de social media i se datoreaza Pinterest-ului (noile butoane de „Buy” promitand sa genereze venituri si mai mari)
  • Twitter-ul isi pierde influenta cand vine vorba despre comerciantii mass-market, dar nu si cand vorbim despre promovarea unui eveniment punctual (vanzarea de bilete la un meci, de exemplu)
  • Instagram nu e un jucator important pe piata de retail, dar e folosit in scop de branding de catre companiile de top, iar noile butoane de „Buy”ar putea schimba situatia

Raspunde la aceasta intrebare