Ce cheltuieli poti sa deduci la un SRL platitor de TVA ?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Ce cheltuieli poti sa deduci la un srl platitor de tva ? Pentru a avea cat mai putin de plata tva.

Am inceput sa pun cheltuielile cu carburantul pe firma. Ce mai pot sa pun ? Pana acum nu prea am luat nimic de birotica pe firma, dar se aduna zic eu putin cate putin si se face o suma buna pe care poti sa o scazi din tva de plata.

Exemple: chiria, birotica, carburant, mancare (mancarea zilnica a angajatilor se poate adauga in contabilitatea firmei ? daca mergi la restaurant poti sa iei factura si sa iti deduci tva?)

Ce altceva ?

Multumesc pentru raspunsuri!

Deschis 0
Contabilitate & Gestiune alexionescu 8 ani 3 raspuns 19338 vizualizari 0

Răspunsuri ( 3 )

    0
    2016-06-17T21:27:49+03:00

    zice in codul fiscal: cheltuielile afectate desfasurarii activitatii economice (aia pe care ai autorizat-o la ORC). Tu poti sa deduci orice, pana la un control 🙂

    0
    2016-06-21T10:49:55+03:00

    Sincer, cred ca ai nevoie de un contabil / consultant fiscal ca sa te îndrume. Ce ai întrebat este discuția de baza pe care o am cu clienții mei când încep activitatea. Ma surprinde ca nu te-a indrumat in acest sens.

    Dacă vrei sa apelezi la noi sau sa-ti schimbi contabilul, ne poți cere o oferta la: http://betacont.ro/offer

    Orice cheltuielile pui pe firma trebuie sa fie în interesul activității. Aceasta este regula de baza.
    E foarte importanta aceasta regula, pt ca dacă introduci cheltuieli personale pe firma, ele vor fi nedeductibile, si mai mult, vor fi considerate venituri din alte surse, si vei plăti 16% impozit pe ele.

    Ca și răspuns punctual, daca acele cheltuieli menționate de tine sunt pt firma, atunci le poți introduce.
    Birotica: în principiu e ok, dar păstrează logica. Ai grija sa nu introduci cartușe de imprimanta, daca nu ai imprimanta pe firma. Daca e imprimanta ta personala, poti face un comodat.
    Computere/tablete/telefoane– pot intra pe firma, daca le folosesti pentru firma. Nu uita sa-ti iei si licente de business pe ele–daca ai comert online poti fi vizat de controale si in acest domeniu.

    Nu introduce pe firma haine (decat daca sunt uniforme), mancare sau bunuri personale (Pampers, patuturi de bebelusi, uscator de par, etc–crede-ma am vazut si tampoane cumparate pe firma de IT…NU E OK). Vei plati impozit pe ele ca venituri din alte surse. Tva-ul nu este deductibil.

    Mâncarea pt angajați se considera avantaj salarial și se impozitează ca salariu (total taxe și contribuții la salariu sunt 55%). Mai rezonabile sunt tichetele de masa de 9,57Lei/zi/angajat care se impozitează doar cu 16%. Dar nu au legătură cu TVA-UL.

    Mesele la restaurant ar intra la protocol, daca sunt în interesul firmei și ai putea deduce Tva-ul. Poți demonstra ca sunt în interesul firmei dacă te întâlnești cu un partener de afaceri si discuți contractul/oferta/etc, și la final intocmesti un referat. Astfel, ai cheltuit la restaurant pt a obține venituri.
    Cheltuiala de protocol este însă limitata la 2% din profitul brut. Daca depășești cu mult acest procent, atunci poate fi reinterpretata ca și dividende sau venituri din alte surse, si un control să-ți pună sa plătești impozit +penalități.

    Mașinile (autoturisme) și tot ce tine de ele sunt deductibil limitat (50%), inclusiv carburantul. Iti trebuie contract de comodat daca masina nu e proprietatea firmei. In contractul de comodat sa fie mentionat ca suporta cheltuielile de intretinere. Daca vrei sa deduci 100% din aceste cheltuieli trebuie sa intocmesti foi de parcurs din care sa reiasa ca le folosesti EXCLUSIV pentru business. In plus, masina trebuie sa fie folosita de un agent de vanzari/achizitii (mai sunt si alte utilizari).

    Chiria- tva-ul este deductibil, daca ai acea notificare ca este chirie purtatoare de TVA si e declarat punct de lucru al firmei la Registru, in acea locatie. Trebuie sa demonstrezi ca spatiul respectiv il folosesti pentru firma.

    Daca faci mai mult activitati pe firma ta, o idee ar fi si sa-ti faci o firma noua pentru una dintre activitati, care sa fie neplatitoare de TVA. Pentru firmele de servicii de obicei nu prea ai ce deduce pe partea de TVA, si atunci cat timp esti cu C.A. sub plafonul de 220.000lei/an, nu datorezi TVA-ul. Dar o firma noua presupune si alte autorizari, si atunci trebuie luate in calcul beneficiile/dezavantajele.

    Alina Bordea
    BETA CONT http://www.betacont.ro

  1. Iti poti deduce orice cheltuiala are legatura cu obiectul tau de activitate. De exemplu, carti, telefon mobil, factura la el, benzina intr-o anumita proportie, haine – difera in functie de codul caen pe care esti autorizat.

Lasă un răspuns lui Alina Bordea

Browse