Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce asteptari si comportament au clientii e-commerce din Romania, in 2024? (raport)

Pe 18 septembrie, a avut loc a cincea editie a eCommerce Talks, eveniment care a reunit sute de experti si peste 700 de participanti si unde easySales a prezentat un raport al pietei romanesti de comert online. Raportul trateaza teme ca provocarile si asteptarile consumatorilor, comportamentele lor de achizitie si nivelul de incredere in e-commerce, in tara noastra.

Am analizat raportul „Radiografia e-commerce in Romania” (efectuat pe un esantion de 1.043 de respondenti, in vara acestui an) si, in cele ce urmeaza, analizam principalele concluzii ale studiului:

  • aproape jumatate dintre respondenti (49,7%) au facut 1-3 comenzi online, in ultimele 30 de zile, in timp ce 29,21% au plasat 4-10 comenzi si doar un procent mic (1,15%) dintre romani nu a comandat niciodata online
  • valoarea totala a comenzilor segmenteaza publicul in 2 categorii mari – 40,9% dintre ei cheltuie 301-1.000 de lei lunar, iar 35,15% au un buget de 100-300 de lei; doar 2,27% au raportat cheltuieli mai mari de 5.000 de lei, in ultimele 30 de zile
  • cand vine vorba de dispozitivele folosite pentru plasarea comenzilor, majoritatea romanilor inca prefera laptopurile/desktopurile (43,4%), pe locul 2 fiind aplicatiile accesate prin smartphone (34%) si website-urile accesate pe telefonul mobil (20,06%)
  • in ultimele 6 luni, majoritatea comenzilor online au fost realizate in magazine digitale care vand produse fizice (62,1%), urmate de marketplace-uri (22,4%), platforme de comenzi online de mancare au (6,6%), platforme de rezervari (4,5%) si platforme pentru bilete/abonamente (4,1%)
  • 2 puncte greu de clintit pentru romani sunt dependenta de pret si plata ramburs – 74,1% considera pretul drept factorul determinant pentru cumparaturile online, urmat de durata si modalitatea de livrare (48,2%) si review-urile altor clientii (35%); 28,7% dintre romani inca apeleaza la plata ramburs, cu numerar, desi 65,2% prefera sa plateasca cu un card bancar (alte metode de plata, precum plata in rate, BNPL sau transferul bancar sunt la niveluri care inca nu influenteaza piata, de 1-2 procente)
  • 50,3% prefera livrarea acasa, prin curier, iar 35% – cea la locker
  • 58,4% se informeaza despre produsele si serviciile pe care vor sa le cumpere din social media, 1 din 5 romani isi bazeaza decizia de a cumpara online pe informatiile primite prin SMS-uri si e-mailuri, in timp ce 14,15% sunt influentati de televisor, iar ultimele locuri din lista sunt disputate, cu procente de doar 3%, de influenceri si radio
  • 47,4% considera documentarea apropo de un produs drept pasul cel mai important, urmata de review-urile gasite online (25,6%)
  • 43,7% se asteapta la acces non-stop la serviciul de relatii cu clientii
  • 57,5% se asteapta ca durata de livrare a unui colet comandat pe Internet sa fie de 3-5 zile lucratoare
  • 48,7% se asteapta sa poata returna o comanda in 30 de zile de la plasare, iar 40,1% se asteapta ca bani pentru un retur sa le fie dati inapoi in 5 zile lucratoare
  • 34,1% se axeaza pe preturile mici cand comanda de pe platformele e-commerce din afara tarii, iar 41,5% considera ca experienta comenzilor transfrontaliere a fost peste asteptari si vor mai face astfel de cumparaturi, chiar daca 34,7% considera ca durata expedierii este aspectul care ii nemultumeste cel mai mult
  • cand vine vorba de frecventa comenzilor de pe platformele cross-border, 34,3% dintre consumatori comanda ocazional (de 2-3 ori/an), 22,4% nu comanda niciodata, iar 20,74% comanda lunar ceva
  • 45,3% au facut cele mai multe cumparaturi din afara tarii de pe Temu, urmat de Shein – 18,3% si AliExpress – 16,3%; gigantii Amazon si eBay sunt slab reprezentati (15,2%, respectiv 4,6%)
  • conationalii nostri cumpara din alte tari in special produse pentru casa – 36,3%, urmate de produse Fashion – 28,8% si accesorii – 18,2%

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply