Comertul online german incepe sa se dezvolte din nou, in 2024 (raport)
Perioada in care vanzarile magazinelor online din Germania au scazut constant pare sa se fi incheiat, anunta ecommercenews.eu. Anul trecut, vanzarile nete ale celor mai mari 1.000 de magazine e-commerce germane au scazut cu doar 0,2% (pana la 77,5 miliarde €), comparativ cu o scadere de 2,8%, in 2022. Iar in acest an se preconizeaza o crestere, conform studiului „E-Commerce Market Germany 2024”, realizat de EHI si ECDB.
Pana in 2022, cheltuielile online in Germania au crescut constant, timp de 15 ani consecutiv. Anii pandemici 2020 si 2021 au insemnat o crestere deosebit de puternica – ca si in restul lumii, de altfel. Apoi a urmat o „recuperare post-COVID”, iar acum pare ca tendinta de crestere e din nou evidenta, noteaza raportul.
„Comertul online isi reia curba de dezvoltare care sera estimata in lipsa pandemiei. In acest an, ne asteptam la o crestere nominala moderata de 1,1% a veniturilor primelor 1.000 de magazine online”, transmite Lars Hofacker (Cercetator EHI). Inainte de pandemie, veniturile acestor 1.000 de platforme e-commerce crescusera – in medie – cu 10,7 procente/an, din 2008 incoace.
Analizand primele 10 magazine din top 1.000 (din punct de vedere al volumului vanzarilor), se observa ca Amazon s-a distantat (cu 14.660,1 milioane €) de locul doi – Otto (4.200 milioane €). Locurile urmatoare sunt ocupate de Zalando, MediaMarkt, Ikea, Apple, H&M, Lidl, About You si Shop Apotheke. Amazon conduce lista celor mai mari piete marketplace-uri germane (cu 51,4 miliarde €), urmat – la o distanta semnificativa – de eBay (8,9 miliarde €) si Otto (6,5 miliarde €).
Leave a reply