Cat de eficiente au fost magazinele online romanesti, in 2018
In 2018, rata medie de conversie a magazinelor online romanesti a crescut de la 1,30% la 1,53%, comparativ cu 2017. Statisticile se bazeaza pe o analiza reprezentativa realizata de Omniconvert, pe un esantion de 772 de milioane de vizite, inregistrate de cele mai importante 300 de magazine e-commerce din Romania. Omniconvert este o companie autohtona de optimizare a conversiilor si testare A/B, cu un focus puternic pe piata globala de comert electronic.
Ca urmare a celor 772 de milioane de vizite, s-a constatat ca rata de conversie creste odata cu numarul de sesiuni. Acest lucru se datoreaza, in principal, unui numar mai mare de vizitatori recurenti. Prin urmare, pentru un magazin online care inregistreaza peste 2 milioane de vizite/luna, rata de conversie poate creste pana la 1,57%, in timp ce un magazin online care are mai putin de 100.000 de vizite/luna, va avea o rata de conversie de doar 0,93%.
Pe langa un numar mare de sesiuni, ceilalti 2 factori care ajuta la imbunatatirea conversiilor sunt brand-ul puternic si increderea consumatorilor in magazinul online.
Livrarea de produse alimentare, domeniul cu cea mai mare rata de conversie
Livrarea produselor alimentare este segmentul de piata cu cea mai mare rata de conversie din Romania (11,11%), urmata – la o distanta considerabila – de magazinele online care ofera produse alimentare pentru animale (5,14%), servicii (3,67%) si carti (3,64%). Livrarea de alimente se refera la numarul total de servicii de livrare ale restaurantelor, la care se adauga cele ale magazinelor si companiilor alimentare independente.
La polul opus, segmentul de piata cu cea mai mica rata de conversie este format din magazinele online care comercializeaza produse vandute in supermarketuri (0,21%) si bauturi (0,21%).
Desktop-ul are cele mai multe conversii, in continuare
Desi traficul mobile creste rapid de la un an la altul (se estimeaza ca traficul mobile va reprezenta 95% din traficul total pana in 2023, comparativ cu 85%, in prezent), statisticile arata ca romanii prefera sa finalizeze tranzactiile pe desktop, nu pe smartphone sau tableta. Astfel, rata de conversie pe desktop este de 1,45%, spre deosebire de rata de conversie mobile, de doar 0,66%.
„In acest an vom incerca sa ajutam si mai multe magazine online din Romania, prin lansarea unui software experimental, dezvoltat cu ajutoul fondurilor nerambursabile UE, prin Programul Operational Competitivitate (2014-2020). Acesta utilizeaza un algoritm de invatare automata (machine-learning) si va permite magazinelor online sa lanseze interactiuni cu vizitatorii, pe baza comportamentului lor in timp real. Pentru a derula un experiment de testare A/B de succes, o echipa de 5 experti are nevoie de 2-3 saptamani: 1 specialist in conversii, 1 analist de date, 1 proiectant, 1 dezvoltator front-end si 1 specialist QA. Cu Omniconvert Automated, zeci de experimente pot fi lansate in doar cateva ore, de o singura persoana. Deocamdata nu putem cuantifica impactul exact pe care il va avea asupra ratei de conversie, fiind un produs nou, dar exista un potential imens, avand in vedere situatia actuala: o rata medie de conversie de numai 1% pentru magazinele online, un numar limitat de specialisti si o expertiza CRO redusa in domeniu”, explica Valentin Radu (CEO Omniconvert).
Leave a reply