Care sunt costurile unui serviciu de email marketing? Merita?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

La inceput cand am auzit de email marketing, m-am bucurat sa vad o modalitate cat de cat usoara sa cresti clientii si gratuit(am crezut) sa le dai din cand in cand un e-mail si sa le vinzi ceva. Pana la urma mi-am dat seama ca email marketing nu este gratis si nici ieftin. Deci odata ce platesti pentru un client sa-l ai in newsletter, nu se opreste costul aici. Costul lui creste, odata cu timpul cat sta in baza de date si tu platesti servicii de email marketing si el nu iti face inca o vanzare. Incotro de aici ?

Ce trebuie masurat ? Voi ce masurati ? Care e spielul?
Cat trebuie sa vinzi ca sa iti poti sustine un abonament de email marketing ?

Deschis 0
Contractele cu furnizorii E-mail marketing Key Performance Indicators alex ionescu 9 ani 2 raspuns 1017 vizualizari 0

Răspunsuri ( 2 )

  1. Asa este la prima vedere email marketing-ul e aproape gratis, in realitate sunt costuri de “achizitie” adrese ( nu e vb de cumparat dar si pentru cei care aleg sa devina abonati platiti intr-un mod sau altul). Apoi mai sunt costuri cu crearea campaniilor (daca nu scri tu mesajele), integrarea platforma ecommerce platforma email marketing , etc.
    Cu toate acestea dupa DMA ( Direct marketing association ) ROI-ul mediu pe email marketing e undeva intre 30 si 40, ( printre cele mai mari ). Dar asta e o medie si ca orice alta statistica nu garanteaza nimic in legatura cu un anumit model de afacere.
    Daca ne luam dupa medii, si presupunem (fara nici o legatura cu vreo medie reala intr-o industrie anume) ca ai o rata de conversie de 1%, la 1000 de abonati vei face 10 vanzari pe trimitere. E mult ? E putin? Depinde de ce vinzi. Tu sti cel mai bine care iti sunt costurile, dar in general, costurile cu serviciul de email marketing sunt neglijabile.

    Ce masori? Pai daca vrei sa sti daca merita, atunci in primul rand masori conversiile: rata de conversie, valoare, numar.
    Daca vrei sa sapi mai mult ca sa-ti dai seama de ce ai conversiile pe care le ai ( sau nu le ai ) atunci te uiti la: rata de deschidere, rata de click, dezabonare, raportari spam, bounce, unde se da click, si altele.

    Poate cand ai 100 abonati nu este eficient sa faci email marketing, dar trebuie sa incepi de undeva. Poti si sa astepti sa ai 1000 de abonati sau mai mult dar in timpul asta clientii tai pot sa uite de tine.

    Daca nu faci email marketing pierzi oportunitatea de a vinde mai mult catre actuali clienti si de a converti mai mult din traficul care nu converteste la prima vizita. Prin urmare poti sa vezi email marketing-ul mai degraba ca ceva care iti reduce costurile de vanzare decat ceva care creaza costuri.

    Daca sperai sa obti un raspuns scurt care sa-ti spuna secretul, imi pare rau, nu cred ca e un secret.Ca in orice domeniu e nevoie de munca, incercari cu esecuri si succese, dar eu sunt e parere ca merită. 🙂

  2. Salut Alex,
    Sunt 2 principale modele de pricing:
    – cele pe baza de abonament – la care platesti chiar daca nu trimiti nimic intr-o luna
    – cele pe baza de consum – in care platesti doar emailurile trimise

    In primul rand trebuie sa masori calitatea bazei de date: si asta o masori vazand cati useri activi ai in lista (adica cati iti deschid constant newsletterele). Rata reclamatiilor de spam de asemenea este un indicator relevant pentru calitatea bazei de date.

    Apoi daca baza de date este ok, trebuie sa te asiguri ca ceea ce trimiti este de interes pentru abonati si aici trebuie sa masori: rata de deschidere si rata de click in principal. Daca acesti indicatori merg bine in mod normal nu ar trebui sa ai o rata de dezabonare mai mare de 0.2%.
    Care e cea mai buna rata de deschidere sau de click? Depinde foarte mult de domeniul in care activezi.

    Insa cel mai relevant indicator este rata de conversie generata de email, care variaza intre 0.6% si 3%…si depinde insa foarte mult de tacticile de email mk folosite.
    Andrei

Lasă un răspuns

Browse