Calcul CTR pentru event-uri onclick in Analytics

Intrebare

Salutari comunitatii!

Am nevoie de un sfat de la cei dintre voi cu ceva mai multa experienta in Google Analytics.

Am un website bazat pe afiliere al carui obiectiv este generarea de click-uri pe link-urile afiliate. Asadar, am configurat cms-ul sa genereze un event pe onclick, trimitand ca tag url-ul paginii si un identificator al link-ului. Totul bine si frumos pana aici.

Intrebarea mea este cum pot calcula CTR-ul pentru respectivele link-uri, ca raport dintre numarul de afisari ale paginii si numarul de event-uri?

Varianta 1 ar fi sa ma duc pe rapoartele de event tags si sa adaug ca parametru secundar sesiunile, dar asta presupune calcul manual pe fiecare eticheta sau export si prelucrare in excel. Plus ca nu am posibilitatea de a adauga ca parametru secundar afisarile de pagina, ci doar sesiunile.

Varianta 2 ar fi setarea de goal-uri pentru fiecare event, si echivalarea ratei de conversie cu ctr-ul, dar nu e practic de loc, pentru ca presupune setare zilnica de goal-uri.

Stie cineva dintre voi cum pot defini o variabila personalizata ca raport dintre numar de eventuri si afisari de pagina in care a fost inregistrat acel event?

Sper ca are sens ce imi doresc si modul in care am explicat.

Va multumesc mult!

Topic deschis 0
Web analytics advanced Andrei Ionita 3 ani 1 raspunsuri 63 vizualizari Junior 0

raspunsuri ( 1 )

  1. Salut,

    Banuiesc ca vrei sa calculezi ctr la nivel de link. Apropo, fiind in afiliere poti sa te joci si cu categoria produsului, advertiser in parametrii eventului.

    1. Pentru a calcula CTR iti trebuie 2 elemente:
    – nr de vizualizari ale pagini
    – nr de eventuri de click din pagina respectiva.

    Ai nevoie ca in event sa se trimita ca atribut si identificatorul paginii (cel mai simplu banuiesc ca ar fi url-ul) -> introdu-l ca Event Label pentru a il folosi in raport

    Apoi in raport:
    – selectezi 2 dimensiuni (Page si Event Label)
    – metrics selectate: Unique events si Total Events.

    2. Varianta 2, adaugi la fiecare pageview un event cu niste parametrii custom.

    3. Varianta 3, mai simpla ca raport (cum ai zis si tu cu goal)
    Adaugi un Goal (click) cu 2 pasi. Primul pas este pageview si al doilea clickul.

    Sper sa fie de folos.

    Bafta.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.