Romanii planuiesc sa cumpere cadouri de Craciun de 730 lei (infografic)
Care sunt planurile de cumparaturi de Craciun ale internautilor romani? Persoanele active pe Internet planuiesc sa cumpere anul acesta cadouri pentru mai multe persoane si sa aloce o suma mai mare cu aproximativ 12% comparativ cu anul trecut, a descoperit un studiu realizat de GKI Digital pentru Compari.ro, in octombrie 2018, pe un esantion de 1.335 de persoane (si aflat la a patra editie consecutiva).
Compari.ro transmite, intr-un comunicat de presa, ca analizand obiceiurile de cumparare ale cadourilor de Sarbatori autohtone, s-a observat ca:
- in 2018, planuim sa cumparam cadouri de Craciun pentru 9 – 10 persoane, in valoare totala de peste 730 lei
- fata de media cheltuielilor de anul trecut, internautii vor scoate din buzunar cu 76 lei mai mult
- cele mai multe cadouri vor fi destinate familiei restranse (in medie, 3 – 4 persoane)
- comparativ cu anii trecuti, pe lista cumparaturilor de Sarbatori au ajuns din ce in ce mai multi membri indepartati ai familiei, prieteni sau cunoscuti
- pentru cadoul perfect, romanii vor utiliza, surse online (80%), urmare de revistele de reduceri din magazine (55%), explorarea vitrinelor magazinelor (36%), iar 34% vor intreba direct apropiatii ce isi doresc
- Internetul este si o sursa de achizitie pentru 66% dintre internauti; alte 68 de procente vor merge in mall-uri pentru cadouri
- 11% dintre respondenti au inceput deja sa cumpere cadourile de Craciun, 37% vor astepta reducerile de Black Friday, iar 45% asteapta pana in primele 2 saptamani din decembrie
- 9% dintre internauti iau in calcul sa achizitioneze cadouri de Craciun din alte tari, calculand cheltuieli medii de 327 lei pentru ele
- de Black Friday, 1 din 3 internauti cred ca vor cumpara impulsiv
- cele mai populare cadouri de Craciun – haine (58%), cosmetice (49%), jucarii (43%), articole de bricolaj si unelte pentru casa (37%), ceasuri, bijuterii, accesorii de moda (32%), smartphone-uri, tablete si accesorii (27%), carti, filme si muzica (23%), pantofi (21%), electronice de consum (19%), electrocasnice si obiecte casnice (17%), produse IT (16%), echipamente sportive (14%)
Leave a reply