Studiu Nielsen: reclamele TV sunt cele mai eficiente
In ciuda fragmentarii media si a modului in care online-ul ne domina viata, cand vine vorba despre increderea in reclamele de care sunt inconjurati, consumatorii se bazeaza tot pe cele de pe micul ecran, a descoperit un studiu Nielsen. 6 din 10 persoane (adica 63%) spun ca au incredere complet/in mare parte in reclamele TV, cu 1 procent mai mult fata de 2013. In cazul reclamelor din print, procentul este mai mic: 60% in cazul ziarelor (procent mai mic cu 1% fata de acum doi ani) si 58% in cazul revistelor (procent mai mic cu 2% fata de 2013).
Increderea in reclamele online si mobile a ramas consistenta fata de 2013, scrie aceeasi sursa. Aproape jumatate (48%) dintre respondenti au spus ca au incredere complet/in mare parte in reclamele online video, 47% in cele aparute in motoarele de cautare, 46% in cele de pe retelele de socializare, 42% in bannere online, 43% in reclamele mobile si 36% in sms-uri.
Cea mai credibila forma de reclama ramane insa cea venita pe filiera prietenilor si a familiei: recomandarile acestora sunt cele mai eficiente in a ne determina sa cumparam ceva nou. Peste 8 din 10 oameni (83%) spun ca au incredere completa/in mare parte in acestea. Pe locul doi se plaseaza site-urile brand-uite: aici procentul e de 70%. Pe locul trei se plaseaza opiniile altor consumatori postate online (doua treimi dintre respondenti, adica 66%, spun ca au incredere in acestea). In plus, peste jumatate dintre cei intervievati (56%) spun ca au incredere in email-urile primite in urma inscriserii la newsletter-ele diverselor companii.
Studiul Nielsen Global Trust in Advertising a fost efectuat in perioada 23 februarie – 13 martie 2015, pe un esantion de peste 30.000 de consumatori cu acces online din 60 de tari din Asia-Pacific, Europa, America Latina si de Nord, Orientul Mijlociu si Africa.
Leave a reply