Arhitectura unui blog si densitatea cuvintelor cheie pe pagina

Intrebare

Avem un magazin online si dorim sa-l promovam si prin intermediul blogurilor cu articole nisate.

Pe unul din blogurile respective articolele apar si pe prima pagina in format complet. Am observat ca de fiecare data cand google indexeaza un articol si il cautam pe cuvintele cheie alese, prima referinta este a root domain-ului(www.blog.ro), in loc de pagina cu link-ul articolului respectiv(www.blog.ro/articol). Pe termen lung afecteaza negativ? Din cate stiu in timp o pagina dintr-un site, prinde autoritate mai mare decat root domain-ul site-ului respectiv.

A II-a intrebare se refere la densitatea cuvintelor cheie. Daca pagina articolului(www.blog.ro/articol) are coloanele din dreapta cu prezentari mai detaliate ale altor articole, google cand se uita la densitatea cuvintelor cheie aduna toate cuvintele dupa pagina? Sau stie sa faca diferenta intre articol si restul paginii? De exemplu programul care il folosesc eu, pentru acelasi articol, pe un blog imi gaseste densitate de 3.5%, iar pe altul 1,4%.

Topic deschis 0
SEO Alexandru Puiu 6 ani 5 raspunsuri 23 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 5 )

  1. Salutare,

    Sfatul meu este sa postezi articole scrie pentru clientii tai, nu pentru Google. Intr-adevar este indicat sa ai cuvintele cheie in url, in title si meta descriere, dar nu este indicata fortarea aduagari kw-urilor in articole.

    Folosid corect headline-urile h1.. si partea de metas discutata mai sus, Google stie ce cuvinte cheie targetezi tu in acea postare.

    Un articol scris, practic este o poveste spusa sau o discutie intre tine si client.

    Iti dau un exemplu: daca intr-o discutie nu mai lunga de 3 minute legata de biciclete , amicul tau iti repeta de 5 ori ca are o bicicleta de munte, sunt sanse mari sa te enervezi, pentru ca tu deja sti acest lucru de la inceputul discutiei.

    Multa bafta.

  2. 1) Este normal sa apara mai intai pe root pentru ca home page-ul are cel mai mare ranking. Este normal sa “prinda” ranking mai mare pe pagina cu articolul pentru ca in timp post-ul dispare de pe home-ul blog-ului. Nu vad cum toata treaba asta poate sa te afecteze negativ.

    2) google nu prea stie cum sa faca diferenta intre ce e in continut si ce e in sidebar decat poate daca blog-ul foloseste microfromats vezi spre exemplu: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=146645

    Sunt deacord si cu ce a spus Cosmin Daraban, nu-ti fa prea multe griji pentru densitatea cuvintelor, atat timp cat articolul are continut bun, util pentru om va fi gasit.

  3. Salut,

    Multumesc pentru raspuns. Da, ai dreptate. Ideal este sa postezi pentru clienti, dar in nisa noastra de piata, de obicei daca un client a gasit ce cauta, nu prea mai are nevoie de informatii pentru ceva vreme. Daca am grija unde folosesc cuvintele cheie, pot sa ajung la o densitate de 3-4% fara a scade prea mult din calitate. Dar cu cat sunt nevoit sa le folosesc mai des, cu atat trebuie sa devin mai creativ, iar asta nu merge decat pana la un anumit punct. Acesta este motivul pentru care am pus a II-a intrebare.

    Nu stiu exact daca sunt coincidente sau nu, dar am facut teste si densitatea pare sa ajute. Bineinteles ca aici se adauga headline-urile h1, url-ul, pozele etc.

  4. Nu ar trebui sa te intereseze densitatea cuvantului cheie din articol …

    In ziua e azi poti sa fii penalizat daca folosesti acelasi cuvant de 7 ori in articol in speranta ca motoarele de cautare vor considera articolul tau mai relevant fata de celelalte.

    Ar trebui sa te intereseze modul in care este scris articolul.

    Motoarele de cautare folosesc Latent Semantic Indexing (vezi wikipedia pentru explicatie) in procesul de decizie pentru stabilirea relevantei unui articol. Pe scurt asta inseamna ca in articolul tau trebuie sa fie prezente sinonime sau cuvinte asociate cuvantului cheie principal.

    Dupa cum a spus Cosmin, trebuie sa scrii pentru cititor, nu pentru motoarele de cautare repetand acelasi cuvant de 15 mii de ori intr-un articol de 300-500 de cuvinte.

    Articolul ar trebui sa aiba cel putin 500-700 de cuvinte.

    Cu un singur articol scris corect poti avea trafic pe mult mai multe cuvinte cheie pe langa cel principal.

  5. Va multumesc pentru raspunsuri, dar:

    – la intrebarea 1, grija mea era ca, daca articolul apare in intregime pe homepage, iar drept urmare google indexeaza homepage-ul inaintea articolului respectiv, clientii nu vor mai accesa pagina articolului. Asta inseamna ca eu pierd niste “buzz” pe pagina respectiva, nu? Iar cand articolul o sa dispara dupa homepage…well, eu o sa raman cu pagina articolului, care poate ar fi putut sa fie cu 1-2 pozitii mai sus(tot pe pagina 2-3, dar un pic mai sus).

    – la intrebarea a II-a, asa este. Daca pui de 15 mii de ori(sau poate chiar de 7 ori), cuvintele cheie intr-un text poti fi penalizat. Bineinteles ca nu trebuie sa scrii pentru densitate, dar daca inca este unul dintre cele 200+ de criterii pe care google le ia in considerare, trebuie sa ii dai o mica atentie, nu?

    Eu nu am intrebat in ideea in care, daca fac aceste lucruri o sa ajung in pagina 1. Mai mult am vrut sa stiu, daca ma afecteaza in mod negativ(primul) si pozitiv daca il fac bine pe cel de-al II-lea, si sa scot maxim din ambele(chiar daca acel maxim valoreaza doar 0.01%).

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.