Arabii de 18-24 de ani propulseaza e-commerce-ul in zona (studiu)
Tinerii arabi fac cumparaturi online din ce in ce mai des: 71% dintre persoanele de 18-24 de ani din GCC/Consiliul de Cooperare din Golf, Levant si Africa de Nord fac shopping pe Internet frecvent, cu 18% mai mult fata de 2018, conform sondajului „Arab Youth Survey 2019”, citim pe wamda.com. Studiul este realizat anual de catre firma de PR din Dubai ASDA’A BCW si a ajuns la a 11-a editie (care a constat in 3.300 de interviuri fata in fata cu tineri din 15 tari si teritorii arabe: Bahrain, Kuweit, Oman, Arabia Saudita, Emiratele Arabe Unite, Algeria, Egipt, Libia, Maroc, Tunisia, Irak, Iordania, Liban, Palestina si Yemen).
Majoritatea celor intervievati cumpara imbracaminte (47%), alimente (37%) si electronice (33%), 50% platesc cash, la livrare, iar 49% prefera sa achite folosind cardul (majoritatea – 65% – dintre acestia provin din zona GCC, restul de 35% fiind tineri africani). Tinerii arabi sunt preocupati cel mai mult de situatia economica: 56% spun ca cel mai mare obstacol al Orientului Mijlociu sunt costurile de trai in crestere, iar 45% cred ca somajul e problema.Procentele sunt mai mari decat anul trecut, dar sectorul e-commerce din regiune ramane subdezvoltat, din cauza ofertei limitate de produse, livrarii greoaie si lipsei de incredere in platile online, mai noteaza sursa. Conform unui raport Bain and Company/Google, piata cumparaturilor pe Internet din zona Mena (Orientul Mijlociu si Africa de Nord) valora doar 8,3 miliarde $ in 2017, reprezenand mai putin de 2% din piata de retail totala. Se estimeaza ca acest procent va creste anual cu 25-30%, atingand 28 miliarde $ pana in 2022 (7% din piata de retail totala).
Leave a reply