Angajat sau colaborator?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

In cca. 30 zile imi voi deschide primul meu magazin online. Cum nu m-am nascut invatata, acumularea de informatii de pana acum sunt limitate. O mica, mica afacere online (magazin) foarte multi au inceput-o singuri datorita capitalului micut de investitie unde unii au reusit sa creasca alti ba. Pe masura ce, acei ce au crescut au mai invatat cate una alta, au apelat si la angajarea/colaborarea cu persoane mai calificate in intretinerea si dezvoltarea magazinului online. Stiind ca exista un volum mare de munca in punerea de produse, cu descriere, poze, preturi, actualizarea lor, etc. va intreb cum ati proceda sau ati procedat Dv.?
De ex.:
– este indicat sa angajez o persoana cu program normal pentru aceasta activitate sau mai bine sa apelez la cineva colaborator care sa-l platesc in functie de volumul de munca (nr. de produse urcate pe magazin)? Cum ii stabilesc onorariul in cazul in care stabilesc sa-l platesc, in functie de nr. produse? Exista vre-un normativ la acest capitol sau cerere si oferta?
– daca angajez o persoana sau colaborator este ok. daca il las sa munceasca de la el de acasa sau mai bine inchiriez un spatiu/birou unde sa vina sa-si desfasoare activitatea? Cum se numeste o astefel de persoana, ca job? Cum sa-l intitulez intr-un anunt? Ce ar trebui sa cunoasca el?
Daca aici nu este locul potrivit pentru asemenea intrebari poate imi indicati un loc unde se discuta aceste probleme.

Va multumesc.

Deschis 0
Organizare magazin online Planul de afaceri Dumitrescu Ligia 10 ani 8 raspuns 3547 vizualizari 0

Răspunsuri ( 8 )

  1. Am sa-ti raspund eu pe scurt, deocamdata.

    La inceput ai nevoie de multe produse puse pe site, cateva sute, mii sau uneori zeci de mii. Daca sunt produse comune gen IT&C si furnizorii sunt pregatiti de ecommerce atunci o solutie e sa iei de la acestia specificatiile (sunt varii forme tehnice, feed-uri, api etc). Daca furnizorii sunt mai putin pregatiti pentru comunicarea cu site-ul de ecommerce, atunci inca ar mai fi o solutie semi-automatizata cu niste baze de date internationale de specificatii, insa tot in zona de produse comune (nu fashion, unde fiecare rochie e altfel si nu gasesti 2 la fel).
    Deci la inceput vei avea mult de munca si trebuie sa ai 1-2 oameni sa faca asta angajati la tine la sediu. Te uiti cat de repede documenteaza, asta ar fi si numele jobului, documentarist, job la documentare, sau ceva care suna la fel, si apoi poti sa aproximezi cand vei termina popularea site-ului cu produse. Esti multumita de ritm ii pastrezi doar pe ei. Vrei un ritm mai mare mai angajezi.

    Apoi fctie de numarul de produse noi care apar in mod regulat si lunar in oferta furnizorilor cu care lucrezi si care decizi sa le pui si in oferta ta, calibrezi acest departament, si incerci sa automatizezi pe cat posibil.

    Cand ma uit la ce solutie de ecommerce e potrivita pentru un client sau altul intreb care este rata de înnoire a produselor, cate produse noi vor intra in nomenclatorul de produse lunar, si acesta e unul din criteriile mele de selectie a unei platforme de e-commerce, rapiditatea documentarii produselor, normarea documentarii, logarea operatiunilor de documentare, fluxul acesteia din aplicatia de ecommerce.

    So, ca sa trag o concluzie, poti incepe sa angajez 1 maxim 2 oameni depinde de popularea initiala cu produse, pe baza acestei prime experiente decizi cum vei lucra ulterior, cu un angajat sau cu un colaborator, si daca e part-time si de acasa sa te gandesti bine ce instrumente de control ai, si pe cantitate si pe calitate.

    Succes!

    0
    2013-11-06T10:43:13+02:00

    Salut,
    Parerea mea personala este ca va trebui sa ai o persoana angajata, persoana care sa cunoasca bine latura de SEO.
    Pana la urma va trebui sa iti analizezi mereu piata, sa fi capabil sa te mulezi dupa ea si sa oferi produsele/serviciile tale.
    De obicei persoanele acestea sunt editori/redactori.
    Succes – iti va trebui rabdare multa in acest domeniu.

  2. Buna, poti sa ne spui in ce domeniu va activa magazinul? In functie de asta iti pot formula un raspuns care sa te ajute.

  3. Colaboratori, nu angajati. E mult mai bine si mult mai usor de gestionat o astfel de relatie. Cred ca daca dai anunt pe grup o sa primesti si raspunsuri. Ai grija, insa, sa cunoasca bine limba romana (!)

  4. Salut,
    Pentru documentare iti sugerez sa mergi pe colaboratori. Eu la site-ul meu de jucarii, cand a trebuit sa urc 5000 de articole, am platit 1 leu pe articolul introdus.
    Inainte de a angaja un om iti sugerez sa investesti cateva ore in Youtube(cauta prezentarile Liviu Taloi, este o sursa foarte buna) , Ecompedia,site-uri de Seo. Este foarte important sa sti ce sa ceri angajatului tau si mai ales sa sti daca ce face este si bine.

  5. Pentru Damo Edgar si Gabriel:
    Punctul de lucru nu stiu unde…. o sa inchiriez dar in Bucresti desigur. Cum am o sora in Anglia ce lucreaza de mult timp pe o functie foarte importanta la o retea de magazine sportive inclusiv online si imi poate trimite produsele in Romania cu plata la vanzare, eu bineinteles ca doresc pe aceasta nisa sa fac magazinul. Dar, mai am in spate si o experienta de cca 8 ani la un mare importator chinez de diverse produse de ex: jucarii, electrocasnice pentru casa, electrice, electronice, produse tehnologie led, etc. Am peste 10 plecari in China si restul Asiei si sunt cat de cat familiarizata cu piata de acolo, cateva fabrici, contacte, relatii, cat si aici la importatori chinezi. Deci ori articole sportive ori asa un fel de …”de toate pentru toti”.

  6. Buna
    Iti multumesc cu sfaturile de a urmarii prezentarile de pe Youtube. Am inceput sa le urmaresc sunt pline de invataminte si sper sa ma ajute pe viitor.
    Te rog sa-mi spui in cat timp au fost urcate pe site cele 5000 articole si la cati colaboratori ai apelat pentru aceasta, si mai ales daca ele au fost urcate manual una cate una sau fisier, feed, etc?
    Multumesc.

  7. Am avut 5 colaboratori. Toata treaba cread ca durat 3 saptamani. Le faceam liste de cate un furnizor si verificam la sfarsit.
    Daca ai nevoie de sediu in zona Pallady te pot ajuta. Eu am spatiu inchiriat cu 100 euro+ tva o camera de 23 mp intr-un spatiu de birouri.
    Succes!

Lasă un răspuns lui Liviu Taloi

Browse