Amazon va vinde date analytics, din magazinele sale fizice contactless
Cel mai mare jucator e-commerce de la nivel mondial va miza pe magazinele fizice proprii, pentru a strange date analytics si a le vinde, mai departe, brandurilor interesate, citim pe aboutamazon.com. Amazon va colecta informatii despre ce produse sunt atinse, lasate la loc pe raft si cumparate din locatiile fizice contactless, fara casierii, ale companiei.
In jur de 50 de magazine Amazon Fresh si Amazon Go din Statele Unite folosesc o astfel de tehnologie, care le permite clientilor sa plateasca produsele alese folosind tehnologia Just Walk Out sau platind prin intermediul carucioarelor Amazon Dash. Serviciul este intitulat Store Analytics si va oferi brandurilor interesante informatii reale despre ce performanta au produsele, reducerile si campaniile lor publicitare. Datele vor fi agregate si anonime, deci companiile care le vor cumpara nu vor afla informatii personale despre cumparatori. „Nu impartasim nimic care are legatura cu vreun client individual, ci oferim cifre totale, medii si procentaje (…) – de exemplu, cat de des (in procente) a fost luat un produs de pe raft si apoi cumparat ulterior, in cadrul altei vizite la magazin sau pe Amazon.com”, transmite gigantul online.
Niciun brand nu va primi imagini sau clipuri video cu persoanele care fac cumparaturi in magazinele Amazon. Iar acestea pot oricand opta sa nu participe cu datele analytics proprii in noul sistem: trebuie doar sa urmeze instructiunile simple de pe amazon.com/store-analytics, iar apoi pot folosi in continuare, fara probleme, tehnologia Just Walk Out sau carucioarele Amazon Dash Carts, din locatiile Amazon Go si Amazon Fresh.
Leave a reply