Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

In Romania au loc aproape 50% din vanzarile online din Europa de Est (raport)

Cu o crestere de 13% la nivel european, in 2021 (pana la 718 miliarde €), comertul electronic a demonstrat ca a devenit si mai ferm ancorat in economie si societate, dupa pandemia COVID-19, cand a fost principala sursa de aprovizionare a multor europeni. In plus, conform „European E-commerce Report 2022”, cifra de afaceri e-commerce din tara noastra a fost estimata la 6,2 miliarde €, in 2021, in crestere cu 11% YoY, pentru 2022 sectorul fiind estimat sa creasca cu 13% (pana la 7 miliarde €). Astfel, anul trecut, vanzarile digitale realizate in Romania au reprezentat aproape jumatate din totalul realizat la nivelul Europei de Est.

Raportul a fost publicat recent, de catre Ecommerce Europe si EuroCommerce si contine un interviu cu Florinel Chis (foto, Director Executiv al Asociatiei Romane a Magazinelor Online/ARMO, membra a Ecommerce Europe, care reprezinta peste 150.000 de companii e-commerce europene). Acesta transmite, intr-un comunicat de presa ARMO, ca „raportul (…) reprezinta o confirmare a faptului ca Romania este un hub al comertului electronic, in regiune. (…) Principalii jucatori din piata au realizat investitii semnificative, in ultimii ani, pentru a-si spori capacitatea de procesare si viteza de livrare, precum si a creste gama de produse, astfel incat sa raspunda nevoilor consumatorilor”.

Raportul cuprinde 37 de tari de pe continentul european si mai noteaza ca:

  • Europa de Vest este cea mai puternica regiune e-commerce B2C (63% din totalul inregistrat vanzarilor de anul trecut, adica o valoare de 450 de miliarde €); clasamentul e completat de Europa de Sud (16%, 118 miliarde €), Europa Centrala (10%, 70 de miliarde €), Europa de Nord (9%, cu 67 de miliarde €) si Europa de Est (2%, 14 miliarde €)
  • in 2021, 73% dintre internautii europeni au facut achizitii online (-1% YoY)
  • pentru prima data, Europa de Nord a inregistrat cea mai mare pondere de cumparatori online (86% dintre utilizatorii de Internet), fiind urmata de Europa de Vest (84%), Europa Centrala (75%) si Europa de Est (46%); in Romania, acest procent s-a ridicat la 44% (astfel, ne situam din nou la coada clasamentului, inaintea a 5 tari – Muntenegru, Albania, Bosnia-Hertegovina, Bulgaria si Ucraina)

Leave a reply