Amazon a facut primul pas in SE Asiei
Dupa luni de speculatii referitoare la lansarea Prime Now in SE Asiei, serviciul Amazon a ajuns in Singapore (unde se estimeaza ca 77% din populatie va utiliza regulat Internetul in 2017), citim pe retail.emarketer.com. Desi rata de penetrare a Internetului este ridicata, Singapore e o piata unde e loc de crestere, vanzarile retail online fiind slab dezvoltate (anul acesta, vor fi de 2,43 miliarde $, adica doar 5 % din totalul vanzarilor retail din tara). Iar Amazon abia asteapta sa se dezvolte, avand deja construit un depozit de aproape un hectar, pentru livrarea rapida a comenzilor.
Aplicatia Prime Now a devenit disponibila in App Store si Play Store pe 26 iulie, cu doar cateva ore inainte de gigantul online din Seattle sa isi anunte rezultatele din H2 (aprilie – iunie) 2017 – mai exact cresterea cu 25% a veniturilor si scaderea cu 77% a castigurilor (Amazon axandu-se pe crestere, nu pe profitabilitate). Astfel, Amazon este acum concurentul direct al gigantului chinez Alibaba.
Acum, in Singapore, abonatii pot primi electronicele, alimentele si bunurile de larg consum cumparate online de pe Amazon in doar 2 ore. In plus, pentru a atrage potentialii clienti, compania va oferi, pentru o perioada limitata de timp, toate beneficiile Prime Now si non-abonatilor: cei care vor cumpara produse in valoare de minimum 40 SGD (aproximativ 29 $) le vor primi gratuit, la adresa dorita.
In regiune, Alibaba detine suprematia: in 2016, a devenit actionar majoritar (51% din actiuni) al Lazada Group, companie care opereaza cu succes platforme e-commerce in 6 tari din Asia de SE: Indonezia, Malaezia, Filipine, Singapore, Thailanda si Vietnam; in iunie 2017, a mai cumparat (cu 1 miliard $) actiuni, atingand acum cota de 83%. In luna aprilie, conform informatiilor SimilarWeb, Lazada Singapore a fost site-ul e-commerce cu cele mai multe page view-uri in aprilie, aproape 4,1 milioane.
Leave a reply