Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Amazon e un jucator e-commerce minor in majoritatea Europei

Europa Centrala, de Est si de Nord nu sunt zone in care gigantul online Amazon se impune, competitia locala fiind mult mai puternica, noteaza sifted.eu. In Marea Britanie, Germania si (intr-o oarecare masura) Franta, Amazon este o forta semnificativa in domeniul comertului online, deoarece a intrat la timp pe piata si si-a putut construi o pozitie puternica.

Dar pe restul continentului la putere se afla companii ca Allegro.pl sau eMAG.ro, care au prins radacini locale puternice, oferind o experienta de nota 10 clientilor prin investitia in solutii de plata diverse, livrari rapide si noutati la nivel tehnologic. eMAG, de exemplu, investeste in jur de 100 de milioane € anual in echipa de aproape 1.000 de IT-isti, in ultimii 8 ani investitiile in tehnologie fiind de peste 250 de milioane €.

Iata cum sta situatia in Europa, apropo de principalii jucatori online vs. Amazon:

  • Polonia – piata e-commerce este dominata de Allegro.pl, care are o istorie de peste 20 de ani, 21 de milioane de clienti inregistrati si aproape 200 de milioane de vizite/luna; Amazon nu are un site local (dar vinde produse care pot fi platite in moneda locala si livrate din Polonia)
  • Romania – eMAG.ro domina piata online, avand o prezenta puternica si in Ungaria si Bulgaria; in tara noastra, platforma reprezinta peste 20% din piata de electronice si 2-5% din piata totala de retail si este loc de crestere (eMAG e doar al zecelea cel mai mare retail din Romania, a explicat CEO-ul Iulian Stanciu, pentru sursa amintita); Stanciu mai spune si ca nu Amazon e cea mai mare amenintare, ci retailerii offline internationali, care s-au orientat spre comertul omnichannel
  • Tarile de Jos –nl s-a lansat in 2014 (comercializand e-book-uri) si abia in primavara lui 2020 a lansat gama completa de categorii; dar consumatorii cumpara de ani buni de pe site-ul german Amazon, care are un catalog de produse net superior
  • Suedia – lansat in octombrie anul acesta Amazon.se era asteptat cu nerabdare, dar rezultatele nu au fost cele scontate (site-ul e-commerce are greseli de traducere, nu ofera Amazon Prime, iar majoritatea produselor sunt livrate in 7 zile, din cauza faptului ca nu vin din depozitul local, ci din depozite mari, aflate in alte tari europene); ca reactie la noul jucator e-commerce de pe piata, Bol.com (cel mai mare retailer online local) a lansat o categorie de Fashion pe site si a scazut comisioanele la anumite categorii de produse

Un sector in care Amazon nu se poate impune prea usor in Europa este cel al livrarilor alimentare. In SUA, a facut-o, gratie achizitionarii Whole Foods, in 2017, dar pe batranul continent situatia sta altfel:

  • in Marea Britanie, detine doar 3% din piata cumparaturilor alimentare online (in timp ce Ocado detine 14% si Tesco – peste 30%)
  • in Germania, cererea era atat de mica incat DHL a oprit livrarile Amazon Fresh (in vara lui 2019); pentru a se impune in fata competitorilor Lidl si Aldi, gigantul online a redus taxele de livrare; in plus, se lupta cu start-up-ul olandez Picnic, fondat in 2015, care si-a eficientizat operatiunile construindu-si propriile masini de livrare electrice, mai opereaza in Tarile de Jos, a strans investitii de 250 de milioane € anul trecut si planuieste sa ajunga si in Franta, si Marea Britanie; in timpul pandemiei COVID-19, rabdarea Amazon a dat roade, compania devenind al cincilea cel mai mare serviciu de livrare de mancare din tara

Leave a reply