China: Singles’ Day 2025 = +14,2% YoY in vanzari, o crestere modesta fata de alti ani

Cea mai importanta zi de shopping din China – echivalenta Black Friday in SUA si in restul lumii – nu a avut rezultate impresionante, la editia din acest an, anunta cnbc.com. De Singles’ Day 2025 (11 noiembrie), consumatorii chinezi au cumparat cu 14,2% mai mult ca la editia anterioara – un procent modest daca il compari cu cresterea YoY a vanzarilor din 2024 (26,6%). Asta indica faptul ca, pe fondul unei cresteri economice slabe, localnicii sunt mai rationali si prioritizeaza achizitiile de care chiar au nevoie.
Conform companiei de cercetare Syntun, de Singles’ Day s-au cheltuit 1,695 trilioane yuani (echivalentul a 238 miliarde $) pe toate platformele e-commerce. Acestea au fost ajutate de inteligenta artificiala, pe care au integrat-o in lantul propriu de aprovizionare. Syntun mai noteaza ca, din totalul vanzarilor, cele mai multe produse cumparate de Singles’ Day 2025 au fost electrocasnicele (16,5%), telefoanele mobile si produsele digitale (14,6%) si imbracamintea (14%).
JD.com a avut o crestere cu aproape 60% a numarului de comenzi online primite; in plus, in perioada Singles’ Day (inceputa cu o luna inainte, pe 9 octombrie), cu 40% mai multi utilizatori ai platformei au dat o comanda. La fel a facut si Alibaba, care a anuntat reduceri in perioada 15 octombrie – 14 noiembrie.
Leave a reply