Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Vanzarile online de bunuri de larg consum au crescut cu 11% YoY, in 2024

Conform raportului „The Future of FMCG E-commerce in 2025”, citat de euromonitor.com, la nivel mondial, achizitiile digitale din sectorul FMCG (bunuri de larg consum) au fost mai mari cu 11% YoY, in 2024. Impactul shopping-ului online asupra acestei nise de produse este clar: platformele digitale au devenit principalul punct de contact pentru consumatori.

Dintre toate categoriile FMCG, produsele pentru animalele de companie au cea mai mare penetrare online: 30% dintre vanzari au loc pe Internet. Pe locul urmator se plaseaza produsele pentru sanatate – vitamine si suplimente alimentare (23%). Acestea si cele de infrumusetare stau – de altfel – si cel mai bine la capitolul vanzari e-commerce totale, avand in vedere si faptul ca au un termen de expirare mai lung si marje de profit mai mari.

„Transformarea digitala deblocheaza oportunitati unice in diferite sectoare. Pe masura ce platformele digitale se integreaza in viata de zi cu zi a consumatorilor, cresterea punctelor de contact digitale ofera brandurilor FMCG  oportunitati puternice. Importanta tot mai mare a comertului electronic este acum evidenta nu numai pentru brand building și engagement, ci si pentru stimularea conversiilor, in ​​comportamentul online si offline”, explica Rabia Yasmeen (Global Insights Manager for E-Commerce, Euromonitor International).

Cat despre locul unde fac clientii achizitii de bunuri de larg consum, in China, 86% din retailul e-commerce are loc pe mobil. In India, adoptia e de 90%, iar in Coreea de Sud – de 60%. Conform Semrush, pe smartphone au loc peste 60% dintre vizitele globale pe platformele e-commerce FMCG, procentul fiind mai mare in timpul campaniilor de sezon si a perioadelor importante de reduceri. Pietele emergente au reprezentat 52% din comertul total cu bunuri de larg consum, anul trecut. In 2020, procentul era de 60%.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply