India: platformele e-commerce, obligate sa aiba moderatori de review-uri
Guvernul indian vrea sa protejeze consumatorii de recenziile false, care sunt omniprezente de platformele e-commerce, citim pe techcrunch.com. In acest scop, a reglementat obligativitatea existentei unor administratori care sa elimine recenziile false si care induc in eroare consumatorii.
Acest cadru legal va fi impus (de pe 25 noiembrie) in cadrul magazinelor online care vand produse durabile si al portalurilor digitale care ofera excursii si calatorii, dar si resturantelor. Administrarea review-urilor online se va face folosind instrumente automate sau filtrarea manuala. Recenziile trebuie sa includa, pe viitor, data publicarii si evaluare vizuala prin intermediul unor stelute. Consumatorii nu-si vor mai putea edita review-urile, odata scrise, nu vor putea folosi un limbaj necivilizat si vor fi nevoiti sa isi verifice identitatea, la cererea platformelor digitale; aceasta verificare se va face prin intermediul adresei de e-mail, numarului de telefon, adresei IP sau a unui sistem de tip Captcha. In plus, platformele ar trebui sa restrictioneze postarile de la autorii care au lasat recenzii false.
Planul este sa se inceapa cu moderarea voluntara, apoi sa se treaca – treptat – la obligativitate, daca numarul de recenzii fictive continua sa creasca. Aceste reglementari vin la un an si jumatate dupa ce autoritatile din New Delhi au propus interzicerea vanzarilor de tip flash, pentru a reglementa mai strict practicile Amazon si Flipkart in India.
Leave a reply