Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Comertul online castiga teren in Vietnam

E-commerce-ul nu este ceva comun in Vietnam, unde mai putin de 5% dintre adulti au carduri de credit, in jur de o treime au conturi bancare si majoritatea inca isi fac cumparaturile la magazine fizice de cartier. Dar situatia se va schimba: pana in 2025, comertul online va creste cu 29% pe an in Vietnam si va atinge valoarea de 52 de miliarde $, informeaza bnnbloomberg.ca (citand un studiu marca Alphabet Inc., Temasek Holdings Pte si Bain & Co.). Asta deoarece jucatori importanti de pe piata mondiala fac investitii pe piata vietnameza, iar start-up-urile locale conving consumatorii sa cumpere, folosind oferte imbatabile si strategii clare pentru a evita produsele contrafacute.

De exemplu, retailerul online Tiki.vn garanteaza livrarea in 2 ore in Ho Si Min (oras cu 9 milioane de locuitori), iar fiecare client verifica pachetul, la primire, pentru a se sigura ca a primit ce a comandat – e ceva normal pentru vietnamezii care nu au inca incredere in comerciantii online.

Multi dintre locuitorii din Ho Si Min au testat e-commerce-ul pentru prima data in timpul pandemiei COVID-19 si cu 30% mai multi vietnamezi au impulsionat retail-ul digital, anul trecut. Cu toate acestea, Euromonitor International estimeaza ca e-commerce-ul a reprezentat doar 3% din piata de retail vietnameza, in 2020, cel mai mic procent din intreaga Asie de SE.

Start-up-uri sustinute de Warburg Pincus LLC, Goldman Sachs Group Inc. si JD.com Inc., jucatori regionali – ca Tiki.vn si Shopee (care apartine de Sea Group Ltd., din Singapore) – si chiar Amazon.com Inc. si Alibaba Group Holding Ltd. au pus ochii pe clasa de mijloc de aici, pe care o atrag cu reduceri de pret, politici de retur de pana la 30 de zile si rating-uri clare de produs. In total, intre 2016 si prima jumatate din 2020, investitorii au infuzat 1,9 miliarde $ in sectorul online din Vietnam, noteaza studiul amintit mai sus.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply