Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Comertul online castiga teren in Vietnam

E-commerce-ul nu este ceva comun in Vietnam, unde mai putin de 5% dintre adulti au carduri de credit, in jur de o treime au conturi bancare si majoritatea inca isi fac cumparaturile la magazine fizice de cartier. Dar situatia se va schimba: pana in 2025, comertul online va creste cu 29% pe an in Vietnam si va atinge valoarea de 52 de miliarde $, informeaza bnnbloomberg.ca (citand un studiu marca Alphabet Inc., Temasek Holdings Pte si Bain & Co.). Asta deoarece jucatori importanti de pe piata mondiala fac investitii pe piata vietnameza, iar start-up-urile locale conving consumatorii sa cumpere, folosind oferte imbatabile si strategii clare pentru a evita produsele contrafacute.

De exemplu, retailerul online Tiki.vn garanteaza livrarea in 2 ore in Ho Si Min (oras cu 9 milioane de locuitori), iar fiecare client verifica pachetul, la primire, pentru a se sigura ca a primit ce a comandat – e ceva normal pentru vietnamezii care nu au inca incredere in comerciantii online.

Multi dintre locuitorii din Ho Si Min au testat e-commerce-ul pentru prima data in timpul pandemiei COVID-19 si cu 30% mai multi vietnamezi au impulsionat retail-ul digital, anul trecut. Cu toate acestea, Euromonitor International estimeaza ca e-commerce-ul a reprezentat doar 3% din piata de retail vietnameza, in 2020, cel mai mic procent din intreaga Asie de SE.

Start-up-uri sustinute de Warburg Pincus LLC, Goldman Sachs Group Inc. si JD.com Inc., jucatori regionali – ca Tiki.vn si Shopee (care apartine de Sea Group Ltd., din Singapore) – si chiar Amazon.com Inc. si Alibaba Group Holding Ltd. au pus ochii pe clasa de mijloc de aici, pe care o atrag cu reduceri de pret, politici de retur de pana la 30 de zile si rating-uri clare de produs. In total, intre 2016 si prima jumatate din 2020, investitorii au infuzat 1,9 miliarde $ in sectorul online din Vietnam, noteaza studiul amintit mai sus.

Leave a reply