Romania: comportamentul consumatorului, pe sexe, in e-commerce
Retailerul online CEL.ro (cel mai mare magazin online cu capital integral romanesc care activeaza pe piata din Romania, din anul 2004 incoace) a realizat un studiu privind comportamentul consumatorului autohton, din dorinta de a identifica tendintele din ecommerce-ul romanesc, pe zona de electro-IT. In urma cercetarii de piata, s-a constatat ca:
- cei mai activi cand vine vorba de cumparaturi online sunt consumatorii cu varsta cuprinsa intre 25 – 34 ani (barbati si femei), urmati de generatia 35 – 44 de ani si (la diferenta mica) generatia 18 – 24 de ani
- barbatii prefera sa cumpere laptop-uri, gadgeturi si smartphone-uri, in timp ce doamnele sunt interesate sa achizitioneze produse de ingrijire personala (uscatoare, epilatoare, parfumuri)
- fata de anul trecut, femeile sunt de 4 ori (!) mai interesate de gadgeturi (ca bratari fitness si smart-watch-uri) si de 2 ori mai interesate de smartphone-uri
- chiar daca offline barbatii si femeile au un comportament diferit la cumparaturi (conform unui studiu publicat in „Journal of Shopping Center Research”), online ambele sexe viziteaza si analizeaza in medie acelasi numar de pagini, iar valoarea cosului de cumparaturi este aproape aceeasi pentru ambele sexe (valoarea medie a cumparaturilor facute de barbati este cu doar 3% mai mare decat cumparaturile facute de utilizatorii de sex feminin)
- in ultima perioada, in e-commerce se observa o preferinta tot mai mare pentru folosirea dispozitivelor mobile, iar romancele sunt mai active si mai predispuse sa achizitioneze produse de pe dispozitivele mobile: 30% dintre dintre utilizatoare aleg sa faca tranzactii de pe dispozitivul mobil, iar 70% de pe desktop; barbatii aleg sa faca tranzactii mobile intr-o proportie de 23%, 77% preferand desktopul
Leave a reply