Starea e-commerce-ului australian in 2015 (raport)
Ecommerce Europe a facut publice cele mai noi date privind comertul online B2C din Australia, in al sau „Australia B2C Ecommerce Country Report ”, din care aflam ca 65% din populatie face cumparaturi online, adica un total de 12,6 milioane de oameni. Datele spun ca Australia este pozitionata relativ aproape de piata asiatica emergenta si ca este o tara bogata, cu unul dintre cele mai mari PIB-uri pe cap de locuitor din lume, dar chiar daca PIB-ul e in continua crestere de la an la an, „felia” reprezentata de e-commerce a crescut moderat.
Am extras din raport cele mai relevante si interesante cifre privind e-commerce-ul din tara amintita:
- suma medie cheltuita online de australieni in anul 2015 a fost de 1.764 $, totalul anual fiind de 22,2 miliarde $
- PIB-ul australian a fost de peste 1.236 miliarde $ in 2015 (mai mare cu 2,5% fata de 2014, luand in calcul si rata inflatiei), iar „felia” reprezentata de e-commerce a fost de 1,80%
- cel mai des, australienii cumpara online imbracaminte (la categoria produse) si bilete de avion/hotel (la categoria servicii); dintre toate produsele de imbracaminte si incaltaminte vandute online in lume, 32% au fost cumparate de australieni
- 77% din populatie foloseste un smartphone, iar 20% din vanzarile online au fost realizate pe dispozitive mobile, in anul incheiat (adica un total de 4,4 miliarde $)
- 13% dintre localnicii cu smatphone au cumparat ceva online folosindu-l si 15% dintre localnicii detinatori de tableta au cumparat ceva online folosind-o
- 49% dintre australieni detin peste 5 dispozitive (computer, smartphone, tableta), penetrarea digitala fiind aici a doua ca marime, dupa Japonia, in zona Asia-Pacific
- cea mai importanta bariera in calea comertului transfrontalier o constituie, in tara in cauza, neincrederea in site-urile straine (30%)
- cel mai des australienii cumpara de pe site-urile straine DVD-uri, carti sau jocuri video (43%)
- cea mai populara metoda de plata online in Australia este plata prin carduri de credit si debit (60% dintre cumparatori o prefera); pe locul doi, se plaseaza portofelul electronic (PayPal), cu 21%
- Facebook este cea mai populara retea sociala (41% dintre australieni o prefera), in timp ce LinkedIn si Twitter sunt folosite de doar 11%, respectiv 10% din populatie
Leave a reply