Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

India: consumatorii au adoptat e-commerce-ul, gratie pandemiei

Pandemia COVID-19 a fost catalizatorul perfect pentru accelerarea adoptiei comertului online in India, citim pe economictimes.indiatimes.com. Piata e-commerce indiana a fost, prin urmare, una dintre marele beneficiare ale crizei provocate de noul coronavirus: cererea a crescut la niveluri record, vanzatorii si cumparatorii s-au bulucit pe platformele digitale, iar analistii spun ca schimbarile comportamentului de shopping nu vor disparea post-pandemie, fiind vorba despre o modificare structurala.

Milioane de consumatori din orase mari si mijlocii au descoperit, in lockdown, cat de rapid si sigur pot face cumparaturi de pe smartphone-uri. De exemplu, Flipkart a raportat o crestere de 50% a numarului de utilizatori noi, dupa impunerea lockdown-ului pandemic. 64% dintre utilizatorii supermarketului online Grofers au fost clienti noi ai platformei, in 2020 (iar 20% au fost persoane care nu mai cumparasera nimic pe Internet pana atunci). Categoriile care au inregistrat cresteri au fost: cumparaturile alimentare, laptopuri (cererea a crescut de 3 ori, compartiv cu perioada de dinaintea pandemiei, in cazul Flipkart, de exemplu), casti, mobilier, electronice, produse pentru Sanatate & Fitness, produse pentru casa, produse de ingrijire personala, imbracaminte, jucarii si carti.

In paralel cu cererea crescuta au aparut si problemele legate de transport: livrarea comenzilor in crestere s-a facut cu dificultate, iar companiile au facut angajari suplimentare, pentru a face fata. O alta problema a fost ca, in India, in primele doua faze ale lockdown-ului (timp de doua luni), site-urile e-commerce au avut voie sa vanda doar produse esentiale: alimente, medicamente si produse farmaceutice. Ceea ce a afectat masiv retailerii online din celelalte domenii. Abia din mai 2020 incolo restrictiile au fost ridicate treptat, iar retailerii online au putut vinde si alte produse.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply