Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

India: consumatorii au adoptat e-commerce-ul, gratie pandemiei

Pandemia COVID-19 a fost catalizatorul perfect pentru accelerarea adoptiei comertului online in India, citim pe economictimes.indiatimes.com. Piata e-commerce indiana a fost, prin urmare, una dintre marele beneficiare ale crizei provocate de noul coronavirus: cererea a crescut la niveluri record, vanzatorii si cumparatorii s-au bulucit pe platformele digitale, iar analistii spun ca schimbarile comportamentului de shopping nu vor disparea post-pandemie, fiind vorba despre o modificare structurala.

Milioane de consumatori din orase mari si mijlocii au descoperit, in lockdown, cat de rapid si sigur pot face cumparaturi de pe smartphone-uri. De exemplu, Flipkart a raportat o crestere de 50% a numarului de utilizatori noi, dupa impunerea lockdown-ului pandemic. 64% dintre utilizatorii supermarketului online Grofers au fost clienti noi ai platformei, in 2020 (iar 20% au fost persoane care nu mai cumparasera nimic pe Internet pana atunci). Categoriile care au inregistrat cresteri au fost: cumparaturile alimentare, laptopuri (cererea a crescut de 3 ori, compartiv cu perioada de dinaintea pandemiei, in cazul Flipkart, de exemplu), casti, mobilier, electronice, produse pentru Sanatate & Fitness, produse pentru casa, produse de ingrijire personala, imbracaminte, jucarii si carti.

In paralel cu cererea crescuta au aparut si problemele legate de transport: livrarea comenzilor in crestere s-a facut cu dificultate, iar companiile au facut angajari suplimentare, pentru a face fata. O alta problema a fost ca, in India, in primele doua faze ale lockdown-ului (timp de doua luni), site-urile e-commerce au avut voie sa vanda doar produse esentiale: alimente, medicamente si produse farmaceutice. Ceea ce a afectat masiv retailerii online din celelalte domenii. Abia din mai 2020 incolo restrictiile au fost ridicate treptat, iar retailerii online au putut vinde si alte produse.

Leave a reply