Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Piata e-commerce globala va ajunge la 1,4 trilioane $, pana in 2025

Cea mai importanta tendinta legata de retail la care a contribuit pandemia COVID-19 este dezvoltarea masiva a comertului online. Aceasta nu e va opri odata cu distributia de vaccinuri, la nivel global. 74% dintre profesionistii din domeniu spuneau, in octombrie 2020, in cadrul unui sondaj Euromonitor International, ca se asteapta ca aceasta crestere a shopping-ului online sa devina una permanenta. Si e-commerce-ul va reprezenta jumatate din cresterea absoluta a valorii din sectorul vanzarilor cu amanuntul, in perioada 2020-2025, anunta forbes.com (citand aceeasi sursa). Asta inseamna o valoare de 1,4 trilioane $ (echivalentul valorii totale a produselor vandute in retail, pe toate canalele, acum 5 ani)!

Cele mai mari piete e-commerce la nivel global – China si SUA – vor reprezenta 55% din aceasta crestere a valorii. America Latina este o regiune emergenta in domeniul vanzarilor pe Internet, din cauza lipei cardurilor bancare in randul populatiei, neincrederii acesteia in acest tip de cumparaturi si unui sistem postal slab. Dar adoptia e-commerce-ului a fost accelerata din cauza crizei provocate de noul coronavirus, iar acum companiile investesc mai mult in domeniul digital, in parteneriate cu serviciile de livrare si in social media. De exemplu, mexicanii pot acum face comert social, comandand produse de la Walmart direct pe WhatsApp. Astfel, in 2020, America Latina a inregistrat cea mai mare crestere din lume (cu 60% mai multe produse vandute online), iar Euromonitor se asteapta ca Mexicul sa fie motorul de dezvoltare din zona.

In perioada 2020-2025, categoriile care vor avea cea mai mare crestere absoluta a valorii vor fi Imbracamintea & Incaltamintea (afectate masiv de pandemie, lockdown si munca de acasa – prin urmare, aceasta industrie a scazut cu 19%, in 2020), urmate de Mancare & Bautura (care a avut cea mai mare dezvoltare, in 2020).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply