7 tendinte in comertul mobile pentru 2017
Din 2012 incoace, Episerver monitorizeaza starea comertului pe dispozitive mobile, intr-un raport anual. Editia pe 2017 a raportului („Beyond Mobile: State of Digital Commerce 2017”) a luat la intrebari 1.200 de consumatori britanici, 100 de angajati din marketing si 100 de companii din 5 sectoare-cheie, pentru a descoperi care este impactul dispozitivelor mobile asupra experientei de shopping (pentru brand-uri si clienti), intr-un peisaj contremporan in care 90% dintre consumatori au un smartphone si 70% au o tableta.
Studiul arata ca 96% dintre expertii in marketing tin acum cont de mobile cand construiesc o campanie, iar retaileri descopera ca nu toate experientele pe dispozitive mobile sunt la fel. In plus, Episerver a identificat 7 tendinte in comertul retail pe mobile, in anul care abia a inceput:
- Scade apetitul pentru aplicatii? – acum 2 ani, fiecare afacere trebuia sa aiba o aplicatie de mobile, dar acum strategia se schimba, din ce in ce mai multi retaileri alegand un site optimizat pentru dispozitive mobile; o treime (33%) dintre expertii in marketing intervievati spun ca includ aplicatii mobile in campaniile lor, dar 56% aleg in loc sa mearga pe site-uri mobile optimizate, ceea ce inseamna ca acestea din urma sunt al treilea cel mai popular canal de marketing in Marea Britanie, dupa site-uri de desktop si e-mail; din cele 100 de site-uri e-commerce de top din tara amintita, 98% ofera o experienta online mobile-friendly, dar doar 64% au o aplicatie de iPhone app. Recomandari pentru retaileri: publicul care foloseste dispozitive mobile e de 2 ori mai mare decat cel care foloseste aplicatii, deci adresati-va asa clientilor vostri; alegeti site-uri AMP-powered, care se incarca mai repede (factor/cheie cand vine vorba despre ranking SEO mobile).
- Redirectionarea pe mobile a murit – clientii vor experiente fluide de cumparaturi online, fara redirectionari pe alte pagini; 98 din cele 100 de site-uri e–commerce analizate in raport sunt mobile friendly, dar 1 din 5 inca apeleaza la redirectionari in varianta mobile, in loc de design-uri responsive. Recomandari pentru retaileri: pentru un ranking mai bun in cautarea pe Google si economisirea de bani necesari sustinerii mai multor site-uri, optati pentru un site responsive, care presupune o singura solutie de manageriere si personalizare a experientei clientului, pe mai multe canale.
- Experienta e-commerce centrata pe client evolueaza – companiile cauta modalitati noi de a relationa cu clientul mobile si online, si in magazinele fizice; 1 din 5 consumatori ar vrea sa vada in realitate augmentata (AR) sau realitate virtuala (VR) incluse in experienta lor de shopping si sa poata proba haine fara a mai trebui sa se deplaseze la magazin; dar doar 9% dintre expertii in marketing au mizat pe campanii cu VR (si mai putin optand pentru AR); solutia a adoptia acestora ca pe ceva distrativ si imersiv pentru client (nu cum au fost introduse codurile QR sau display-urile NFC, care au dat chix – in ultimul an, sub 5% dintre cei intervievati au interactionat cu acestea din urma). Recomandari pentru retaileri: experienta mobile trebuie sa fie distractiva, iar VR-ul si AR-ul trebuie folosita pentru experiente imersive, care promoveaza legatura dintre produs si client.
- Abandonul magazinului fizic, pentru acasa – la inceputul e-commerce-ului, clientii cumparau online pentru ca era ceva nou si le era la indemana, apoi cardurile de loialitate si serviciul click & collect i-au atras inapoi in magazinul traditional, iar acum noile tehnologii ii trimit din nou pe canapeaua personala de acasa; 66% dintre adultii britanici intra pe smartphone de acasa (procent care atinge 75% in cazul utilizarii tabletei), iar in 2016 doar 20% dintre consumatori si-au folosit telefoanele mobile la cumparaturi in oras (si mai putin de 1 din 10 – tableta); intrebati ce tehnologie noua vor sa vada in 2017 cand vine vorba despre shopping, o treime dintre ei au ales livrarea intr-o ora, 1 din 5 a ales probarea la distanta a hainelor prin VR, 18% au ales comanda cu 1 click de acasa, iar 16% au ales livrarea acasa, prin drone. Recomandari pentru retaileri: folositi continut editorial, clipuri video si tehnologii in-store pentru a determina clientul sa interactioneze fizic cu produsul vandut, in magazine.
- Retailerii si clientii vor lua decizii folosind date analitice – majoritatea brand-urilor folosesc informatiile adunate online pentru a personaliza drumul clientului spre plata cosului de cumparaturi, iar 70% dintre companii folosesc e-mail marketingul, dar 62% dintre expertii in marketing nu personalizeaza ciclul de vanzare e-commerce si doar 28% folosesc e-mail-ul pentru a reveni la un client care nu a fost convertit; in 2017, datele analitice vor fi folosite pentru a automatiza interactiunea cu clientul. Recomandari pentru retaileri: trimiteti automat e-mail-uri cu o ofera aditionala sau produse personalizate clientilor care nu au abandonat cosul de cumparaturi.
- Oamenii prefera sa fie loiali unui brand (nu sa aiba de unde alege), dar renunta la loialitate pentru cumparaturi la indemana – dezvoltarea Internetului tuturor Lucrurilor (IoT) si posibilitatea de a comanda usor un produs (ca serviciul Amazon Dash) inseamna ca acum 18% dintre consumatori spun ca ar vrea sa comande ceva cu un singur click si sa nu mai merga la magazin (17% chiar ar alege produse autonome, care s-ar comanda singure, cand se termina stocul din casa); ceea ce inseamna ca ar ramane fideli unui brand si nu ar putea fi atrasi de altele, dornice de clienti noi; dar, intrebati ce ii determina sa cumpere ceva, 37% spun ca un factor cheie e rapiditatea cumpararii si faptul ca le e la indemana, 43% spunand ca pleaca de pe un site daca se incarca greu, chiar daca e un site preferat; deci metoda-cheie de a atrage clienti noi, fideli deja unor companii, este oferirea unui grad cat mai mare de accesibilitate si o superienta superioara de shopping. Recomandari pentru retaileri: optimizati functia de cautare pe site-ul propriu, astfel consumatorul va gasi rapid ce cauta; eliminati orice bariera in drumul clientului de la produs la check-out; oferiti serviciul click & collect si chiar si comanda automata a anumitor produse.
- Marketingul va deveni regele experientei digitale – oamenii de marketing considera site-ul un punct de contact cu clientul, oamenii din IT il considera o alta unealta de care trebuie sa se ocupe; prin urmare, 49% dintre cei dintai trebuie sa ii contacteze saptamanal pe IT-isti pentru a face modificari simple pe site; in 2017, bariera se va sparge si oamenii de marketing vor face singuri asta. Recomandari pentru retaileri: alegeti o infrastructura in cloud, care se updateaza automat.
Leave a reply