Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

7 pasi pentru un newsletter de Black Friday de succes

BLACK FRIDAY Newsletter

Vrei sa-ti uimesti clientii cu o oferta irezistibila de Black Friday? Nu esti singurul. Oamenii vor fi asaltati cu reclame si va fi dificil sa iesi in evidenta. Desi in ultimii ani a existat un trend ascendent in ceea ce priveste cumparaturile de Black Friday, este posibil ca pandemia si efectele ei economice sa-i faca pe oameni mai selectivi cu produsele din cosul de cumparaturi. Asa ca e nevoie atat sa dai dovada de creativitate in campaniile de marketing, cat si sa vii cu oferte potrivite mai multor tipuri de buget. 

Multi comercianti se multumesc cu reclamele in social media pentru a-si promova oferta si ele pot fi eficiente, insa sfatul nostru este sa te concentrezi pe asul din maneca pe care multi il uita: o campanie de email marketing. Iata de ce:

  • Newsletterul ramane una dintre cele mai eficiente metode de comunicare cu clientii. 
  • Poti comunica mult mai multe intr-un email decat intr-o reclama in social media.
  • Comunici cu oameni care te stiu deja si au incredere in tine.
  • Le permiti clientilor sa citeasca mesajul cand au timpul si dispozitia necesare, nu cand hotaraste un algoritm sa le prezinte postarea ta.
  • Email marketing-ul presupune de obicei o investitie mai mica decat alte tipuri de campanii (de multe ori, poti folosi infrastructura de trimitere newsletter existenta, fara costuri suplimentare).

Ce inseamna email marketing de Black Friday de succes? In primul rand, trebuie sa fie citit si nu aruncat la cosul de gunoi virtual. In al doilea rand, trebuie sa-l convinga pe cititor sa faca o actiune: sa profite de oferta ta de Black Friday. 

Nu orice newsletter de Black Friday, eventual scris in graba in dimineata cu pricina, va avea rezultate. Sunt cateva conditii pe care o campanie de email marketing buna trebuie sa le indeplineasca.

1. Trimite un newsletter de Black Friday cu impact vizual

Vei observa ca magazinele serioase, care de obicei sunt si in topul vanzarilor, creeaza adevarate identitati vizuale pentru campaniile de Black Friday: elemente care sa lege campania de brand, dar care sa lege si toate canalele de comunicare intre ele. Chiar daca nu ai bugetul unui magazin mare, trebuie sa te asiguri ca emailul tau arata bine.

Din pacate, putini dintre noi se pricep sa faca un design de newsletter profesionist, asa ca poti alege o scurtatura care sa-ti asigure un design frumos, cu putin efort si costuri minime: un template. Pe NewsMAN, gasesti template de newsletter de Black Friday facut de un designer, pe care il poti personaliza in functie de oferta magazinului tau. De asemenea, ai la dispozitie si bannere editabile cu tematica de Black Friday, pe care le poti personaliza rapid cu logo-ul tau, procentul de reducere si alte informatii legate de oferta. 

Moduri de a crea impact vizual:

  • scoate in evidenta reducerea;
  • include o numaratoare inversa in newsletter, care sa arate cate ore au mai ramas din oferta sau cate bucati mai sunt din stocul limitat;
  • foloseste imagini calitative cu produsele tale; 
  • foloseste fonturi mari, usor de citit;
  • nu aglomera prea multa informatie; pastreaza doar esentialul;
  • include butoane de comanda chiar in email;
  • include elemente dinamice, care capteaza atentia.

Mai jos, cateva modele de newsletter de Black Friday, pe care le poti personaliza usor in platforma NewsMAN, cu editorul de newsletter drag & drop:  

email marketing black friday

2. Scrie un subject line care starneste curiozitatea

Spuneam ca un newsletter de succes trebuie, in primul rand, sa fie citit. Iar aici un rol esential il joaca subiectul mesajului. Potrivit Invesp, 47% din cei intrebati decid daca citesc emailul, iar 69% califica un email ca spam doar pe baza subject line-ului. 

Un subject line bun starneste curiozitatea, creeaza un sentiment de urgenta, este concis si orientat spre actiune. E dificil sa dai exemple de fraze care functioneaza, pentru ca acest lucru depinde mult de oferta ta comerciala si de profilul audientei tale. Ce trebuie sa nu faci, indiferent de audienta: sa spui prea mult sau prea putin, sa folosesti Caps sau semne de exclamare sau sa faci promisiuni false. De asemenea, evita frazele care te pot duce direct in spam: gratuit, super oferta, promotie, reducere – in general, cuvinte care pot semnala ca nu vrei decat sa vinzi.

Daca ai o audienta suficient de mare, testeaza subiecte de email diferite prin A/B testing pentru a afla ce functioneaza mai bine. Si daca ai avut in trecut campanii de email marketing de succes, vezi ce a mers acolo si cum ai putea aplica aceeasi formula unei noi campanii.   

3. Creeaza o oferta de Black Friday care are sens

Nicio campanie de email marketing, oricat de ingenioasa, nu va salva o oferta de Black Friday prost gandita. De exemplu, degeaba oferi 50% reducere la consumabile pentru un aspirator robot, daca cei cu care vorbesti nu au achizitionat inca aspiratorul. Sau degeaba oferi 70% reducere la un abonament la sala unor clienti care au deja abonament platit pe urmatorul an.

Nu orice oferta va functiona, in orice conditii, doar pentru ca aplici o super reducere. 

Cand formulezi oferta, trebuie sa te gandesti la audienta ta si la nevoile ei reale. Oferta trebuie sa fie relevanta, sa aiba sens in context (de exemplu, nu prea are logica sa faci oferte turistice in vremuri de pandemie), sa fie convingatoare si sa aiba un termen de expirare si o cantitate limitata reale, nu puse din pix si ajustate pe parcurs. Oamenii vad aceste mici “trucuri”, se simt inselati si le poti pierde incerederea.

4. Segmenteaza lista de abonati pentru newsletterul de Black Friday

Spuneam ca nu orice oferta merge in orice conditii. Unii clienti s-ar putea sa raspunda la un tip de oferta, altii la alt tip de oferta. Segmentarea este o strategie eficienta pentru a creste rata de deschidere a emailurilor si sansele ca oferta sa aiba succes, pentru ca astfel faci campania de email marketing sa fi mai relevanta pentru fiecare persoana din audienta ta.

Emailurile cu un subject line personalizat au sanse cu 26% mai mari sa fie citite, iar specialistii in marketing au raportat ca 58% din venituri au fost generate de campaniile de email marketing in care au folosit segmentarea listelor, potrivit Experian și Direct Marketing Association

Pentru mai multa eficienta, personalizeaza oferta si segmenteaza lista de contacte cand trimiti newsletterul de Black Friday. Continuand exemplul de mai sus, clientii care au deja un aspirator robot se vor bucura de o oferta la consumabile, in timp ce cei care insa nu au achizitionat unul vor gasi mult mai atragator un email care le explica beneficiile unui aspirator si o oferta pentru a cumpara unul.

Listele pot fi segmentate dupa diferite criterii: geografic, momentul abonarii, comportamente in magazinul online sau in alte campanii de email marketing (de exemplu, poti selecta abonatii care au dat click pe un link in ultimele trei newslettere) etc. Alege criteriile care au sens pentru tine.

5. Trime o serie planificata de email-uri de Black Friday

O secventa de emailuri poate fi mai eficienta decat un email izolat. Gandeste secventa ca pe o poveste: creezi curiozitate legat de oferta cu cateva zile inainte, dezvalui reducerea de Black Friday si anunti cand mai sunt doar cateva ore pana expira.

Iata cateva tipuri de emailuri pe care le poti trimite:

– teasing emails – in care anunti ca pregatesti o oferta, dar nu dai toate detaliile;

– startul campaniei – anunti ca oferta este disponibila si incluzi call to action pentru cumparare;

– reminder in timpul campaniei – poti da o actualizare a stocurilor sau poti aminti cate ore mai e valabila oferta;

– finalul campaniei – poti anunta cu putin timp inainte de incheiere ca oferta va expira in curand.

Dupa Black Friday, poti sa faci si un follow up cu cei care au cumparat sa le ceri un review, dar si cu cei care nu au cumparat pentru a le face o noua oferta (aici te poate ajuta, din nou, segmentarea). 

Folosete un template de Black Friday pentru toate emailurile, personalizandu-l pentru fiecare mesaj in parte. Iata cateva exemple de mesaje trimise in diferite momente ale campaniei: 

newsletter black friday

Gandeste intreaga secventa de emailuri inainte de startul campaniei, pentru a te asigura ca exista o logica si un flow natural intre mesaje. 

6. Call to action in newsletterul de Black Friday

Black Friday nu e un moment in care sa fii timid. Asigura-te ca ai o oferta e clara si ca oamenilor le usor sa profite de ea. Adauga butoane de call to action direct in newsletter si personalizeaza-le in functie de cum ai gandit traseul clientului spre cosul de cumparaturi.

Daca ai mai multe produse, adauga un buton la fiecare produs. Cu NewsMAN, poti crea foarte simplu un newsletter eCommerce: adaugi un rand de produse in newsletter, pui linkul de pe site la fiecare produs si se preiau automat imaginea, titlul, pretul intreg si cel cu reducere, butonul etc. Iata un exemplu:

7. Email marketing si GDPR

In goana dupa clienti si oferte, nu uita sa respecti normele GDPR. Nu folosi adrese de email pe care nu le-ai dobandit in mod direct. Asigura-te ca ai acordul destinatarilor pentru a le trimite newsletter – altfel, te poti trezi cu plangeri din partea lor, mai ales in zile precum Black Friday cand sunt asaltati de oferte. De asemenea, include un link vizibil de dezabonare in cazul in care nu vor sa mai fie contactati de tine in viitor. 

Masoara si imbunatateste

Email marketingul nu se opreste cu momentul in care trimiti newsletterul. Urmareste statisticile pentru campania de email marketing de Black Friday si invata ce functioneaza pentru audienta ta. Vezi cati deschid emailul si cati dau click pe linkuri (si pe ce linkuri), cati se dezaboneaza, ce tip de mesaj sau vizual aduce rezultate mai bune etc. Black Friday dureaza o zi (sau cateva zile), dar lectiile invatate te pot ajuta sa faci campanii mai bune in viitor. 

Vrei sa planifici si sa lansezi campania, dar nu stii exact cum? Chiar daca nu ai folosit inca servicii de email marketing, cu NewsMaN poti sa-ti faci cont si sa incarci lista de contacte rapid, iar configurarea mesajelor este intuitiva, astfel incat sa fii gata cu secventa de emailuri inainte de Black Friday. Spor la vanzari! 

email marketing NewsMAN

Despre Varga Sabina

Sabina Varga este freelance writer & digital marketer cu peste 15 ani de experiență și gazda Zest, un podcast despre scris. O puteți asculta și citi pe blacusens.ro

Leave a reply