61% dintre americani cumpara online altfel, din cauza inflatiei (sondaj)
Aproape doua treimi din respondentii la un sondaj marca Forter si Talker Research, efectuat pe 2.000 de americani (in mai 2024), spun ca si-au schimbat modul in care fac shopping digital, din cauza preturilor mai mari, generate de inflatie. Citat de prnewswire.com, studiul a aflat ca – in ultimii 5 ani – costul de trai a crescut pentru aproape 9 din 10 consumatori din SUA. Principalele 3 categorii de produse achizitionate pe Internet de americani sunt alimentele (35%), imbracamintea (27%) si produsele pentru casa (17%).
Ce a mai descoperit sondajul amintit:
- modul in care americanii fac achizitii digitale a fost influentat nu doar de preturi, ci si de preferintele generationale – 26% dintre membrii Generatiei Z (18-28 de ani) fac mai des shoppin pe platformele social media, comparativ cu media de 7% a tuturor respondentilor; la fel, 19% fac shopping pe marketplace-uri mai frecvent, comparativ cu media generala de 11%
- 25% dintre cei chestionati folosesc metode de plata de tip Buy Now Pay Later (BNPL), cea mai mare adoptie inregistrandu-se in randul Generatiei Z (53%)
- brandurile care vor sa cucereasca publicul ar trebui sa aiba livrare gratuita (63% dintre respondenti au spus ca ar fi convinsi sa cumpere des de la companiile care o ofera), produse la preturi accesibile (61%), reduceri frecvente (36%), retururi gratuite si usoare (34%), programe de loialitate (33%), plata cu portofele digitale (20%) sau optiuni BNPL/criptomonede (15%)
- avand in vedere inflatia, aproape jumatate dintre respondenti (48%) s-au gandit sa profite de politicile magazinelor digitale, prin colectionarea de cupoane, vanzarea la suprapret a produselor aflate la mare cautare, inregistrarea mai multor conturi online si impartirea parolelor cu rudele si prietenii
„Din cauza cresterii costului vietii consumatorii isi modifica fundamental obiceiurile de cumparare online. Brandurile care doresc sa mentina loialitatea si valoarea clientilor in acest mediu macro trebuie sa evolueze si ele. De la avantajele simple (dar importante), pana la experienta completa de checkout, consumatorii vor ceva mai mult si mai bun de la marcile lor preferate”, explica Doriel Abrahams (Principal Technologist, Forter).
Leave a reply