53% dintre romani cumpara online 1 data/luna (infografic CEL.ro)
Recent, un studiu GpeC descoperea ca, in materie de cumparaturi online, romanii viziteaza putine magazine online pe parcursul unui an (doar 9), dar o fac cu o frecventa ridicata (de 3 – 4 ori/saptamana). Acum, CEL.ro a desfasurat un studiu cu privire la obiceiurile de consum ale actualilor sau potentialilor sai client autohtoni. Esantionul a fost de 1.500 de respondenti, cu varste cuprinse intre 18 – 50 de ani (63% dintre ei avand intre 25 si 45 de ani), 56% femei si 44% barbati. Conform chestionarului, ale carui rezultate ne sunt transmise intr-un comunicat de presa, peste jumatate dintre romani (53%) fac cumparaturi online cel putin 1 data/luna.
Ce a mai descoperit studiul CEL.ro:
- 26% dintre romani cumpara online doar 1 data/an
- 12% dintre persoanele chestionate fac cumparaturi pe Internet 1 data/saptamana
- procentul persoanelor de peste 45 de ani interesate de comertul online se mentine in top, cu o pondere de aproximativ 22%
- Generatia Y (18 – 24 de ani) a devenit mai dinamica, ajungand la o rata de 15% dintre e-shopperi
- in ierarhia produselor cumparate online se afla laptopurile, telefoanele si televizoarele (50%), electrocasnicele, parfumurile si produsele de ingrijire personala (30%), articolele pentru copii (20%)
- romanii decid sa cumpere ceva online datorita pretului mic si a reducerilor (65%), urmate de livrarea rapida si transportul gratuit (25%) și de posibilitatea de a plati in rate (10%)
- principalele motive pentru care romanii cumpara online si nu offline sunt timpul economist si livrarea acasa
- 54% dintre respondenti se asteapta ca o comanda online sa le fie livrata in 1 – 2 zile, 36% vor ca o comanda sa ajunga la ei in 2 – 3 zile, 10% asteapta mai mult de 3 zile livrarea produselor
- metoda de plata a cumparaturilor pe Internet preferata de romani este plata cash, la livrare (90%)
- cand aleg plata cu cardul in rate fara dobanda, 42% dintre respondenti spun ca numarul ideal de rate pentru care ar opta e de 6 – 12 rate, 24% se orienteaza catre 4 – 6 rate, in timp ce un procent de 23% aleg 12 – 24 rate
Leave a reply